לקראת ההכרעה בעסקת ניו-פארם: שופרסל משיקה מותג איפור

לא ממתינה להחלטת רשות ההגבלים: שבוע לפני המועד הסופי להכרעה בעסקת שופרסל-ניו-פארם, שופרסל משיקה מותג איפור שיימכר באופן בלעדי בסניפיה, בשת"פ עם בלוגרית האיפור אשלי וקסמן-בקשי

 איציק אברכהן, מנכל שופרסל / צלם: סיון פרג`
איציק אברכהן, מנכל שופרסל / צלם: סיון פרג`

ביום חמישי הבא יחול המועד האחרון להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין עסקת שופרסל-ניו-פארם. היום (ד'), רגע לפני ההכרעה, עושה שופרסל צעד נוסף בתחום הפארם ומכריזה על הקשת מותג איפור שיימכר באופן בלעדי בסניפי הרשת.

מדובר בשיתוף-פעולה עם בלוגרית האיפור אשלי וקסמן-בקשי, במסגרתו שופרסל תייבא כ-50 מוצרי איפור וטיפוח בעיקר מאיטליה, ותשווק אותם תחת המותג של וקסמן-בקשי, AWB makeup, שיימכר החל מחודש אוקטובר בסניפי הרשת ובשופרסל אונליין. 

וקסמן-בקשי היא כוכבת רשתות החברתיות ידועה בתחום הטיפוח, בזכות סרטוני האיפור מסוג "עשי זאת בעצמך", בהם היא מדריכה ומחווה את דעתה על מוצרים שונים. בכך, שופרסל מציעה מותג שפונה לקהל צעיר יחסית שמחובר לדיגיטל, ומציעה מוצר ממותג שלא קיים ברשתות המתחרות, למשל בסופר-פארם. אם עסקת שופרסל-ניו-פארם תאושר, המוצרים יימכרו גם בסניפי ניו-פארם.

שופרסל, שנפגשה בשבועות האחרונים עם הממונה על ההגבלים מיכל הלפרין, כבר מעריכה מהם הסיכויים שלה למימוש העסקה ומהם הוויתורים שתידרש אליהם, כשבמוקד המחלוקת נמצאים 6-7 סניפים אסטרטגיים של הרשת הסמוכים לסניפי שופרסל. שופרסל מקווה כי לא תיאלץ לוותר על יותר מ-3 מהסניפים הללו, ובמקביל החלה במירוץ חימוש בתחום הפארם בכדי לבנות את עצמה כמותג חזק גם מחוץ לעולמות המזון. כך, בחודש יוני סיימה הרשת את הקמת מחלקות הפארם בסניפיה, העלתה קמפיין ממוקד בהשקעה של כ־2.5 מיליון שקל והשיקה מוצרים כמו פלסטרים ותחבושות תחת המותג הפרטי.

עד לאחרונה תחום האיפור לא עמד בחזית הפעילות של שופרסל, ורק בעשרות מתוך 232 סניפי הרשת נמכרו מוצרים איפור, בעיקר של לוריאל ושל מייבלין ניו-יורק. גם הנתח מפעילות הפארם היה מצומצם יחסית ביחס למזון: ב-2016 מכירות מוצרי הפארם בשופרסל עמדו על קרוב ל-1.5 מיליארד והיוו 12% ממכירות הרשת, עם רווחיות גולמית של 21%.

בשופרסל אומרים כי הם צפויים להשיק מוצרים נוספים בתחום הפארם בדגש על קטגוריית האיפור בחודשים הקרובים, מתוך כוונה להיכנס כגורם דומיננטי בתחום הפארם, הן על-ידי השקעה בסניפי שופרסל והן על-ידי העסקה העתידית.