יוצאים לחופש: בכירים במשק מספרים לאן ייסעו בחופשת הקיץ

והפעם: חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין; וגדי שלסקי, יזם משותף ונשיא חברת אופטיבוס

חיים ומיכל מסילתי עם שיראל הודיה ומעיין / צילום: יוסי כהן
חיים ומיכל מסילתי עם שיראל הודיה ומעיין / צילום: יוסי כהן

יוצאים לחופש

חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "ברומניה נטייל בשטח ואחר-כך נצא לשופינג"

- לאן ועם מי תצא לחופשה הקיץ?

"אני יוצא לטיול ג'יפים ואתגרים ברומניה, עם אשתי מיכל ושלוש בנותי, שיראל בת ה-17, הודיה בת ה-15 ומעיין בת ה-12. בשל התפקיד הציבורי וכבעל משרד פרטי, הזמן הפנוי הוא מצרך נדיר. אני חייב "לתדלק" מעת לעת, ואין כמו חופשה כדי לצבור כוחות. פעילות השטח תאפשר להוציא אנרגיה, כך שאוכל לחזור לפעילות השוטפת בכיף".

- למה בחרתם דווקא ביעד הזה?

"קראתי רבות על הנופים והטבע הפראי במזרח אירופה. בסוף פעילות השטח, שתכלול גם טיפוסי חבלים מאתגרים, אפשר לעשות שופינג במחירים נוחים. כשיוצאים לטיול עם בנות, חובה להביא את הדבר בחשבון. חוץ מזה, קצת קור באוגוסט בטח לא יזיק".

- לכמה זמן תסעו?

"8 ימים, שיכללו שישי-שבת עם הקהילה היהודית בבוקרשט. חוץ מזה, אני מתכנן לנסוע עם אשתי לכמה ימים לטוסקנה - וזה בשביל השקט האיטלקי האהוב".

- מה החופשה המהנה ביותר שהיית בה ושאליה תרצה לחזור?

"טיול בצפון איטליה ואגם גארדה, שכלל פארקי שעשועים, רכבלים מדהימים, נהיגה ברכב איטלקי, מרחבים ירוקים, הרבה מים, וכמובן האוכל, ממה-מיה!". 

חיים ומיכל מסילתי עם שיראל הודיה ומעיין / צילום: יוסי כהן
 חיים ומיכל מסילתי עם שיראל הודיה ומעיין / צילום: יוסי כהן

גדי שלסקי, יזם משותף ונשיא חברת אופטיבוס: "10 ימים הם זמן אופטימלי לטיול משפחתי באיטליה"

- לאן ועם מי יצאת לחופשה הקיץ?

"הקיץ יצאתי לחופשה באזור האגמים בצפון איטליה, עם זוגתי צופיה ועם ילדי התאומים, בר ואלון".

- למה בחרתם דווקא ביעד הזה?

"אחרי שבשנה שעברה בילינו חופשה רגועה באי קורפו ביוון, השנה תכננו חופשה ששילבה מגוון פעילויות, שהתאימו לכל בני המשפחה. ביקרנו בפארקים ובאטרקציות לילדים, טיילנו בטבע, ראינו נופים מדהימים, סיירנו בערים ועיירות החובקות היסטוריה מרתקת, התפנקנו ממטעמי המטבח האיטלקי ועשינו שופינג במרכזי קניות.

"לאיטליה הגענו בטיסה ישירה עם איזיג'ט, שנותנת תמורה נהדרת למחיר. במילאנו לקחנו רכב שכור שהוזמן מראש ויצאנו לכיוון אגם גארדה. בחרנו ללון במלון משפחתי קטן, הממוקם בחווה חקלאית 30 דקות מוורונה ומאתרי התיירות המרכזיים סביב האגם. האזור מתויר מאוד, הכבישים צרים ובתקופת הקיץ התנועה מזדחלת לאטה. הבחירה ללון מחוץ לאזור התיירותי אפשרה לנו גמישות בתנועה וחיסכון בזמן.

"המלון היווה נקודת בסיס נהדרת לטיולים יומיים לונציה, ורונה, אגם קומו, להרים סביב אגם גארדה ולצפון האגם. סביב האגם יש כמה אטרקציות לילדים שבהן אפשר לבלות יום או חצי יום. האטרקציה המרתקת ביותר היא פארק השעשועים גארדה-לנד, עם רכבות הרים חדישות ומתקנים מגניבים. אטרקציות אחרות הן פארק המים קאנווה, פארק הסרטים לידו, הרכבל העגול בעיר מלסזין, שמעלה להר בגובה 1,760 מטר ובדרך סובב על צירו, פארק חבלים ועוד.

"מזג-האוויר האיר לנו פנים, ולמעט 4  שעות של גשם, לאורך כל החופשה נהנינו ממזג-אוויר בהיר וחם.

"אחד המקומות היפים ביותר שבהם ביקרנו הוא פארק סיגורטה, שנמצא ליד הכפר הציורי בורגטו, היושב על פלגי מים ומהווה אתר מקסים בפני עצמו, במיוחד בשעות הערב. אפשר לטייל בפארק ברגל או לשכור אופניים, אבל הדרך המומלצת, שבה בחרנו, היא באמצעות רכב גולף".

- לכמה זמן נסעתם?

"10 ימים. זה הזמן האופטימלי לבקר בכל המקומות היפים והמרתקים ולהתנתק מהשגרה בלי להימאס זה על זה, שכן בחופשה כזאת נמצאים יחד 24 שעות ביממה".

- מה החופשה המהנה ביותר שהיית בה ושתרצה לחזור אליה?

"ב-2007 בילינו חופשה משפחתית עם כל חמשת ילדינו בתאילנד באי קו צ'אנג. הייתי שמח לחזור לשם עם כל המשפחה המורחבת".

גדי וצופיה שלסקי עם בר ואלון/ תמונה פרטית
 גדי וצופיה שלסקי עם בר ואלון/ תמונה פרטית