קמעונאית היהלומים הגדולה בעולם רוכשת את R2Net מהרצליה

העסקה תתקיים ברבעון השלישי של 2018 תמורת 328 מיליון דולר במזומן ■ R2Net הישראלית היא פלטפורמת המסחר המקוון השנייה בגודלה בארה"ב ליהלומים ותכשיטי כלות

יהלומים /צילום: שאטרסטוק
יהלומים /צילום: שאטרסטוק

Signet , קמעונאית היהלומים הגדולה בעולם, הכריזה היום על רכישת חברת הסחר האלקטרוני הישראלית R2Net תמורת 328 מיליון דולר במזומן. R2Net היא הבעלים של אתר המסחר המקוון ליהלומים JamesAllen.com וכן של סגומה, המספקת טכנולוגיה מתקדמת לצילום דיגיטלי והדמיה תלת-מימדית של יהלומים ברשת.

הרכישה מבטאת את כוונותיה של סיגנט להרחיב את עסקיה המקוונים ולהציע ללקחותיה חווית משתמש רב-ערוצית, כלומר אפשרות של התחלת רכישה ברשת וסיומה בחנות פיזית או להיפך. אחת מהכוונות מאחורי מהלך זה היא פנייה לקהל לקוחות צעיר יותר, המורגל בביצוע רכישות ברשת.

R2Net היא פלטפורמת המסחר המקוון השנייה בגודלה בארה"ב ליהלומים ותכשיטי כלות, ומציעה פתרונות מדידת גודל טבעת באמצעות הנייד והדמייה תלת-ממדית של התכשיט על גבי האצבע. מנכ"ל החברה ואחד מיזמיה, עודד אידלמן, הוא בן למשפחת יהלומנים ישראלית. בעברו הרחוק יותר הקים את חברת האינטרנט Daronet, ואחר כך שילב את המסחר הלא-מקוון במקוון והקים ב-2006 את R2Net יחד עם ג'יימס שולץ, מישל סיגלר ודין לדרמן. מטה החברה ממוקם בניו-יורק כשמרכזי התפעול העולמי והחדשנות הטכנולוגית ממוקמים בהרצליה.

העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של שנת הכספים 2018 בכפוף לתנאי סגירה מקובלים ואישור רגולטורי ותמומן בהלוואה לזמן קצוב הניתנת על ידי בנק JPMorgan Chase, אשר צפויה להיפרע בסוף 2018.

את R2Net ייצגו עוה"ד דן שמגר, שירה עזרן ונועם צור שותפים במשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.
את הרוכשת Signet Jewelers ייצג משרד עוה"ד האמריקאי Weil Gotshal ועו"ד עידו צמח מגולדפרב.