חנן מור מכרה הרבה פחות דירות אך שיפרה את הרווחיות

חברת הבנייה נהנתה מעליית ערך של 5.7 מיליון שקל במחצית השנה, בגין מרכז מסחרי שהקימה בחריש ■ תחלק דיבידנד של 3 מיליון שקל ב-2017

חנן מור / צילום: איל יצהר
חנן מור / צילום: איל יצהר

בדומה לחברות בנייה ישראליות אחרות, גם קבוצת חנן מור  חוותה האטה משמעותית בקצב מכירת הדירות שלה בחצי הראשון של 2017. בשורה התחתונה, החברה הציגה עלייה של כ-26% ברווח הנקי, בין השאר, הודות לעליית ערך במרכז מסחרי שהקימה בחריש. מניית חנן מור רשמה עלייה של קרוב ל-30% בשנה האחרונה ושווי החברה הגיע לכ-201 מיליון שקל.

חנן מור דיווחה אתמול כי בששת החודשים הראשונים של השנה היא מכרה 49 יחידות דיור בכ-67 מיליון שקל, לעומת 141 יחידות דיור שנמכרו בכ-155 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בחברה מסבירים כי "עיקר השינוי נובע מכך שבתקופה המקבילה אשתקד ביצעה החברה קמפיין שיווקי נרחב בעיר חריש, שבו נמכרו 53 יחידות דיור בפרויקט חריש ג' טרם קבלת היתר בנייה".

עם זאת, בתוצאות הכספיות של חנן מור במחצית הראשונה ניכר שיפור משמעותי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות צמחו ב-44% לרמה של כ-124 מיליון שקל (החברה מכירה בהכנסות בהתאם להתקדמות בפרויקטים וחוזים עם לקוחות, לפי תקן IFRS 15), וכללו בין השאר הכנסה של כ-8 מיליון שקל ממכירת קרקעות בכפר תבור.

הרווח הגולמי במחצית גדל ב-77% והגיע ל-23 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 26% ברווח הנקי לרמה של כ-12 מיליון שקל. התוצאות הושפעו, בין השאר, מכך שהחברה נהנתה מעליית ערך של 5.7 מיליון שקל בגין הערכת שווי שבוצעה למרכז מסחרי שהקימה בחריש.

תרכוש אג"ח שלה בעד 10 מיליון שקל

בעל השליטה ויו"ר הקבוצה, חנן מור, ציין עם פרסום הדוחות כי "הפרויקטים החדשים של הקבוצה במודיעין וראשון לציון כוללים עירוב שימושים של נדל"ן למגורים ונדל"ן מסחרי ומהווים מימוש האסטרטגיה העסקית להמשיך ולחזק את הייזום למגורים מחד ולבנות זרוע מסחרית מניבה, שתהווה מנוע צמיחה לשנים הקרובות, מאידך. אנו מעריכים כי תזרים המזומנים משטחים מסחריים יגיע לכ-35 מיליון שקל בשנה, כך שהפורטפוליו הקיים שלנו יגיע לשווי של מאות מיליוני שקלים".

במקביל לפרסום התוצאות, הודיעה חנן מור על חלוקת דיבידנד בהיקף מיליון שקל במהלך ספטמבר, וחלוקה נוספת בסך דומה במהלך הרבעון הרביעי השנה, כך שהיקף הדיבידנדים שתחלק החברה השנה יגיע ל-3 מיליון שקל. ב-2018 בכוונת החברה לחלק 4 מיליון שקל, בחלוקה שווה מדי רבעון.

נוסף על כך, הודיעה החברה כי תרכוש בחזרה אג"ח שלה (סדרות ה' עד ח') בסכום של עד 10 מיליון שקל. האג"ח (שקליות) נסחרות כיום בבורסה בתשואות של עד 4.3% (סדרה ח', מח"מ 4.3 שנים), ובחברה מציינים כי רכישתן מהווה "הזדמנות עסקית ראויה" ותביא ל"שיפור בתוצאות החברה ותאפשר הגדלת התשואה של בעלי המניות".

בתחום של ייזום למגורים, חנן מור יוזמת ומשווקת כיום 1,842 דירות, מתוכן 651 יחידות דיור בביצוע (509 יחידות מכורות), לצד שמונה מרכזים מסחריים הנמצאים בהליך תכנון והקמה, בהיקף כולל של כ-35 אלף מ"ר.

חנן מור / צילום: איל יצהר
 חנן מור / צילום: איל יצהר