אנרג'י טקסס ויוסי לוי השלימו רכישת השותף הכללי של זרח

לוי ואנרג' טקסס יגייסו 10 מיליון דולר ■ לוי, שמונה למנכ"ל השותפות: "אם נצליח בגיוס, נרכוש את הזכויות בשדה הנפט במיסיסיפי"

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יוסי לוי, לשעבר מנכ"ל נפטא וישראמקו, וחברת אנרג'י טקסס (Energy Texas) השלימו את העסקה לרכישת מלוא הבעלות על זרח חיפושי נפט וגז, השותף הכללי בשותפות זרח. בעקבות השלמת העסקה צפויה זרח לשנות את שמה ל"פטרוטקס". בעקבות השלמת העסקה, מונה לוי למנכ"ל החברה. אנרג'י טקסס תחזיק בכ-80% מההון של השותף הכללי ויוסי לוי ב-10%. שותפו של לוי למהלך, עו"ד יעקב כץ, יחזיק ב-10% הנותרים.

השותפות נערכת כעת לביצוע גיוס הון, כשהמטרה היא לגייס 5-10 מיליון דולר (מינימום 10 מיליון שקל) - סכום שיאפשר לה לרכוש זכויות שנמצאות בבעלות אנרג'י טקסס בשני פרויקטים לחיפושי נפט וגז בלואיזיאנה. הפרויקט הראשון, Mirror Image, הוא קידוח לעומק של 5,500 מטר. סקר סייסמי שבוצע במקום, הצביע על סיכוי למציאת תגלית נפט. בכוונת השותף הכללי לנסות למצוא שותפים לפרויקט, שהיקף ההשקעה הצפויה בו (100%) מוערך ב-8 מיליון דולר.

הפרויקט השני, Badger Pass, כולל פרוספקט לקדיחה בחולות הנמצאים בעומקים של 5,000 מטר וכ-6,000 מטר. במרחק של 5 ק"מ מנקודת הקידוח המוצעת לקדיחה, נמצא שדה מפיק של גז. היקף ההשקעה הצפוי בפרויקט (100%) מוערך ב-9 מיליון דולר.

הנפקת אקוויטי צפויה בקרוב

נוסף על כך, אנרג'י טקסס מנהלת בימים אלה משא ומתן לרכישת עד 49.9% מהזכויות בפרויקט Baxterville במיסיסיפי, שעלות הרכישה בו נאמדת ב-23 מיליון דולר, והשותפות צפויה ככל הנראה לרכוש ממנה את הזכויות בהמשך, במקביל לגיוס אג"ח שהיא מתכננת.

לוי כיהן במשך 23 שנה כמנכ"ל נפטא וישראמקו, ואת חברת אנרג'י טקסס מנהלים בכירים לשעבר בנובל אנרג'י, שלקחו חלק בצוותים של החברה שהובילו את פיתוח שדות הגז הגדולים שלחופי ישראל (ים תטיס, תמר ולוויתן). אנרג'י טקסס הוקמה לפני כשנתיים על ידי קולין סינקלייר, קן סטנלי, דאג סמית וכריס תומסון - אנשי מקצוע מובילים בתחום חיפושי הנפט והגז ובעלי ניסיון רב בתחום.

בשיחה עם "גלובס" ציין לוי כי "בשלוש השנים האחרונות עלויות הקדיחה והשירותים באקספלורציה הוזלו בכ-50%, כך שגם במחירי הנפט והגז הנוכחיים זה משתלם לחפש ולקדוח. יש לחברות אנרגיה רבות בארה"ב מחסור במזומנים, הן במצוקה ורוצות להכניס שותפים.

"הפרויקט במיסיסיפי כבר פועל ומפיק נפט וגז, וגם אם תחול ירידה של 10%-20% במחירים, עדיין יהיה כדאי להשקיע בו. לחברה שם אין מספיק מזומנים לפתח את כל השדה, אז נרכוש את החלק המפיק וניכנס אתם לפיתוח במחיר אפסי. אנשי נובל אנרג'י לשעבר מזהים את המצב שנוצר ואת ההזדמנויות".

- איך אתם מתכננים לגייס כסף ומתי?

"התוכנית שלנו לגייס כסף בקרוב, באמצעות הנפקת אקוויטי, ואם נצליח לרכוש את הזכויות בשדה במיסיסיפי, ננפיק אג"ח".