תיק המעונות: שרה נתניהו עברה פוליגרף מטעמה; "דוברת אמת"

רעיית רה"מ, שנגדה מתגבש כתב אישום בגין גלגול הוצאות פרטיות על קופת המדינה, הכחישה כי הורתה לעובדים לנפח את מספר המשתתפים בארוחות או שהייתה מודעת להפרת נהלים ■ לפוליגרף אין משקל מבחינה פלילית

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע על החלטתו להעמיד לדין פלילי בפרשת המעונות את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בשבוע הקרוב.

בינתיים ממשיכה נתניהו לנהל קרב תקשורתי להוכחת חפותה. נתניהו יזמה בדיקת פוליגרף שנערכה לה ביום חמישי האחרון, ובה לטענתה נמצאה דוברת אמת ביחס לנושאים הקשורים בחקירה. לפי מכון הבדיקה "טל פוליגרף", נתניהו אמרה אמת, כשהכחישה את הטענות לפיהן גלגלה הוצאות פרטיות על חשבון הציבור.

בפוליגרף, עליו פורסם לראשונה באתר News1, נשאלה נתניהו אם הורתה לעובדים לנפח את מספר המשתתפים בארוחות במעון ראש הממשלה, לשנות את סוג הארוחה מארוחה פרטית למדינית, ואם היא הייתה מודעת להפרת נהלים בהזמנות מזון ומוצרי צריכה למעון. לפי הדיווח, על כל השאלות הללו השיבה נתניהו בשלילה ונמצאה דוברת אמת.

בנוסף נשאלה נתניהו אם היא נזפה במני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, שהתלונן על מעשיה לכאורה לאחר פיטוריו, על כך ש"הזמין מזון רב מדי למעון" - והשיבה על כך בחיוב. גם כאן, לפי הדיווח, היא נמצאה דוברת אמת. יודגש כי לבדיקת פוליגרף אין נפקות במשפט הפלילי, והיא לא יכולה להיחשב כראיה.

שרה נתניהו חשודה בקבלת דבר במירמה, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. החשד שנחקר הוא שנתניהו השתמשה בכספי משלם המסים לצרכים פרטיים, כמו למשל תשלום על טיפול באביה ורהיטים שהועברו על-ידה מהמעון הרשמי לבית הפרטי בקיסריה, ללא אישור. פרשה נוספת שנחקרת עוסקת בהתקשרות לביצוע עבודות חשמל בווילה של הזוג נתניהו בקיסריה ופרשייה רביעית בניפוח לכאורה של הוצאות על ארוחות בבית ראש הממשלה.