קשת ירתה ראשונה: פרסמה את לוח השידורים אחרי הפיצול

הלוח כולל 4 ימים של משדרי ריאליטי ואת התוכניות הוותיקות והמצליחות "עובדה" ו"ארץ נהדרת" ■ קשת ורשת יעזבו את אפיק 22 ב-1 בנובמבר וינהלו ביניהן קרב קשה, כדי שהאפיקים החדשים שלהן – 12 ו-13 – יהפכו ל"שומר המסך" החדש של הצופה הישראלי

לוגו קשת
לוגו קשת

זכיינית ערוץ 2 קשת חשפה היום (ב') את לוח השידורים שהיא עומדת להציג החל מ-1 בנובמבר, אז היא תעזוב - כפי שתעשה גם הזכיינית השנייה, רשת - את אפיק 22 ותעבור לשדר במשך 7 ימים בשבוע באפיק 12. 

כפי שבקשת יודעים לעשות היטב, הצגת הלוח החדש נארזה כאירוע חגיגי עם סרטון מיוחד שנשלח לכלי התקשורת, בהובלת הרכש החדש גיא פינס וכן אתר ייעודי שכלל ספירה לאחור עד השעה 12:12 בה נחשף סוף-סוף לוח השידורים. במקביל, קשת מציגה היום את הלוח החדש שלה בפני המפרסמים ומשקיעה גם בכך לא מעט מאמצים ומחשבה. 

גם קשת וגם ורשת מייחסות - ובצדק - חשיבות גדולה ללוח השידורים שאותו יציגו מיד לאחר פיצול ערוץ 2. כפי שכבר נכתב רבות בעבר, כיום אפיק 22 מהווה את "מסך הבית" של הצופה הישראלי הטיפוסי, בו הוא פותח את מסע הזפזופ שלו, כשרק אם מה שמוצע לו שם אינו מוצא חן בעיניו, הוא מחפש את מבוקשו באפיקים אחרים.

החל מנובמבר המקפצה הזאת, ששירתה היטב את קשת ורשת במשך שנים ארוכות, תיעלם, ושתי הזכייניות ירצו להתבסס במהירות האפשרית כנמל הבית החדש של המאסה המרכזית של הצופים, שכיום ספק אם חלקם הגדול יודע להבחין בכלל בין שתי הזכייניות.  

על רקע המצב הזה, מעניין לנתח את המגמות שעולות מלוח השידורים שחשפה היום קשת. נראה כי המגמה הבולטת בלוח היא ניסיון, שניתן להבין, ללכת ככל האפשר על בטוח, תוך שימוש בפורמטים ותיקים - קנויים ומקוריים - שכבר הוכיחו את עצמם בעבר.

ריאליטי הבישול "מאסטר שף" (פורמט ששייך לאנדמול, בעלי מניות במתחרה רשת), ישודר פעמיים בשבוע (ביום שני בפורמט מקוצר), הריאליטי המקורי "הכוכב הבא" יוביל יום שידורים אחד, ואליו יצטרף ריאליטי קנוי חדש, "חתונה ממבט ראשון" - ריאליטי פרובוקטיבי בהגשת עידו רוזנבלום. 

שני ימי שידור נוספים (חמישי ושבת, בהתאמה) יובלו על-ידי שתי תוכניות ותיקות ומצליחות מאוד של קשת: תוכנית התחקירים "עובדה" ותוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת". בימי שיש תשודר הסדרה "סברי מרנן", ובימי שני אחרי "מאסטר שף" תעלה דרמה מקורית חדשה בשם "צדיקים", בה יוצגו עלילותיהם של חיילים שגויסו לנח"ל החרדי.

עניין נוסף שמעניין לציין בקשר למהלך של קשת היום נוגע לעובדה שהיא זאת שבחרה - שוב, בהתאם לאסטרטגיה שמאפיינת אותה - להיות זאת שיורה ראשונה. קשת מצהירה היום אילו תוכניות היא עומדת לשבץ באילו ימים, ולמתחרה רשת נותרה כעת זכות התגובה.

כשיתפרסם לוח השידורים של המתחרים מאפיק 13, יהיה מעניין לראות האם ובאיזו תדירות הם יבחרו באסטרטגיה של ראש בראש - שיבוץ של מותג ריאליטי חזק שלהם מול מותג ריאליטי חזק של קשת - או שהם יעדיפו להימנע מכך ככל האפשר (כמובן שבכל מקרה יהיו ימים מסוימים שבהם שני מותגים חזקים יתמודדו ראש בראש). 

לוח השידורים החדש של קשת
 לוח השידורים החדש של קשת

מחוץ לפריים-טיים

מלבד שעות הפריים-טיים, בקשת הולכים על אסטרטגיה מתבקשת של רצועות שידור, שלא הייתה אפשרית עבורה עד כה בשל העובדה שהיא חלקה את האפיק עם רשת. ניב רסקין יגיש מדי בוקר את תוכנית הבוקר החדשה של הזכיינית, התוכנית "אנשים" בהגשת דרור גלוברמן וקורין גדעון תעבור לשעה 17:30, וגיא פינס ישודר מדי ערב ב-19:00.

בין לבין ישודרו התוכניות שמפיקה חדשות 2, כמו "שש עם עודד בן-עמי", שישודרו במקביל גם באפיק של רשת. כך כידוע יהיה גם לגבי המהדורה המרכזית בהגשת יונית לוי. בשעות שאחרי הפריים-טיים ישודרו מדי ערב תוכנית האירוח של גורי אלפי ואחריה תוכניתו של נדב בורנשטיין.

קשת הציגה היום גם מספר לא קטן של תוכניות נוספות שמיועדות להיות משודרות בערוץ שלה בהמשך. בין התוכניות הללו נכלל פורמט הריאליטי המקורי עליו עמלים יורם זק ("האח הגדול") וארז טל שנקרא "2025", תוכנית בהגשתו של השף יונתן רושפלד, דרמה מקורית בשם "בשבילה גיבורים עפים" בה תככב נינט טייב, סדרה המבוססת על סדרת הרשת המצליחה "משיח" (אודי כגן), תוכנית אקטואליה בהגשת נסלי ברדה ועוד.