זעם בפייסבוק על הפרסומת של בזק: "מעודדת נוער לאלימות"

הפרסומת, בה מככבות נועה קירל ואגם בוחבוט בקאבר לשיר "אצל הדודה והדוד", זכתה בפייסבוק לאלפי שיתופים ותגובות - רבות מהן שליליות ■ אחד הגולשים: "תתביישו לכם - לעודד התנהגות מחפירה כזאת אצל בני-הנוער" ■ בזק: "אין סיבה לפרש את הקליפ אחרת ממה שהוא"

קמפיין בזק / צילום: מסך
קמפיין בזק / צילום: מסך

הפרסומת החדשה של בזק - קאבר של נועה קירל ואגם בוחבוט לשיר "אצל הדודה והדוד" - היא כנראה הלהיט המוזיקלי החדש בקרב בני-נוער, כמו גם בקרב מבוגרים שזוכרים אותו מימי נערותם.

הפרסומת זוכה למאות אלפי צפיות ושיתופים, וגם בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות היא זכתה מהרגע הראשון להצלחה רבה. אבל מול כל זה הולך ומסתבר כי הפרסומת מצליחה להרגיז מאות צופים וגולשים, שלא ממש אוהבים את האופן בה מוצגים בני-הנוער בפרסומת ואת הסלחנות המחויכת שעלולה להשתמע ממנו כלפי התנהגות ונדליסטית. דף הפייסבוק של בזק הוצף בימים האחרונים בתגובות זועמות של הורים ואפילו בני-נוער, שלא משעשעים מההומור בפרסומת ורואים בה משהו פוגעני ואטום.

נכון להיום (ב') בבוקר, כמות השיתופים לפרסומת בדף של בזק בפייסבוק מסתכמת ב-3,825 עם 4,123 תגובות. חלק לא מבוטל מהתגובות האלה הן שליליות:

"זאת פרסומת... תתביישו לכם... לעודד התנהגות מחפירה כזאת אצל בני-הנוער... חשבתי לעבור לבזק - זה בחיים לא יקרה. להסיר לאלתר את הפרסומת שמעודדת אלימות והתנהגות מחפירה", כתב אחד הגולשים.

גולשת אחרת רואה את היתרונות שבפרסומת אך כועסת מאוד על המסר הסמוי שעלול לעלות ממנה: "פרסומת מצוינת עם מסר מזעזע. למה חייבים להשתמש באלימות? זה מה שאנחנו רוצים שהילדים שלנו ילמדו? לא לכבד בקשה של מישהו ולשבור את האגרטל. אי-אפשר היה לסיים את הפרסומת במשהו פחות אלים. ככה מלמדים את הנוער שהכול מותר. אחר-כך נוסעים לאיה נאפה ומפשיטים בחורות. אני רואה קשר ישיר. מזעזע".

ואכן האקט של הטחת האגרטל בקיר, אחרי שגידי גוב מבקש מנער לא לשבור אותו, והוא מצפצף עליו, זוכה להרבה התייחסות: "זה נראה לכם לגיטימי שאדם מבוגר מבקש על גבול המתחנן שלא ישברו לו את האגרטל, והילד מצפצף עליו וזורק? איזה מסר חינוכי אתם מעבירים לנוער, שגם ככה עושה בושות לכל מקום שהוא מגיע?", נכתב באחת התגובות.

גם השימוש בנועה קירל לא משאיר את הצופים אדישים, ובחלק מהתגובות יש התייחסות קשה לעובדה שהיא לבושה באופן מינימלי ומתנהגת בצורה מינית: "בואו ניקח ילדה בבית ספר, נלביש אותה בבגדים שיבליטו את האיברים האינטימיים שלה עם שפת גוף מינית ופלרטטנית. ומה יצא לנו? אה... לרגע חשבתי שעידוד פדופיליה בארץ זה לא חוקי".

כאמור, לא מדובר בתגובה או שתיים, כי אם בעשרות תגובות זועמות. באופן מפתיע, בבזק לא ענו עד לרגע זה למרבית התלונות של הגולשים-  שכאמור מופיעות בדף הפייסבוק של החברה עצמה. האם החברה הופתעה מצונאמי התגובות הכועסות שלא מבינות לכאורה את הסיטואציה ההומוריסטית - או שהיא מתבסמת מכמות התגובות החיוביות והשיתופים ומעדיפה להתעלם מהקולות האחרים?

כך או כך, חשוב להבין שבסופו של דבר קהל היעד של הפרסומת הוא ההורים, שאמורים לרכוש את המוצר שאמור לתת להם שליטה על הנעשה בבית בהיעדרם. מהתגובות ברור שרבים מהם לא אוהבים את הפרסומת, אך כמות השיתופים מעידה כי רבים אוהבים אותה מאוד. השאלה הגדולה היא כמה מבין אלה שאוהבים הם בני-נוער, שכלל לא נמנים עם קהל היעד - וכמה מתוכם הורים...

מבזק נמסר בתגובה כי "קמפיין 'אצל הדודה והדוד' לשירות 'בית חכם' של בזק הוא מחווה תרבותית, צבעונית ונוסטלגית לקליפ בבימויו של מוטי קירשנבאום האהוב. מביני עניין בטח זוכרים שגם לפני 30 שנה כיכבה הוואזה המדוברת, רק שהפעם גידי הצליח לשמור עליה שלמה. אז לאגרטל שלום, וכך או כך החידוש לשיר הוא אחד המראות הכייפים שראינו על המסך, ואין סיבה לפרש אותו אחרת ממה שהוא".