מנהל סניף י-ם של אחים נאוי מכר מניותיו לאחר צלילה של 16%

עיתוי אומלל: אברהם חיניץ מכר החזקותיו תמורת כ-7 מיליון שקל, לאחר ההודעה על ביטול מדיניות הדיבידנד

דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום
דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום

אברהם חיניץ, מנהל השיווק ומנהל סניף ירושלים של חברת המימון החוץ-בנקאי אחים נאוי , מכר את כל החזקותיו בחברה (כ-1.2%) תמורת קרוב ל-7 מיליון שקל. המכירה, שנעשתה בכמה עסקאות בבורסה, בוצעה לפני כשלושה שבועות במחיר מניה ממוצע הקרוב ל-18 שקל (דומה למחירה הנוכחי). עיתוי המכירה לא שיחק לטובתו של חיניץ, שנפטר מהמניות ביום שבו צללה מניית אחים נאוי ב-16% לאחר שיום קודם לכן הודיעה על ביטול מדיניות הדיבידנד שלה החל מ-2018.

חיניץ (62) מלווה את האחים נאוי מאז תחילת הקריירה שלהם, עובד בחברה כ-25 שנה, ונחשב שם כיום כבן בית. החיבור בין הצדדים נוצר טרם כניסתם של בעלי השליטה בנאוי, האחים שאול ודורי נאוי, לעסקי המימון החוץ-בנקאי, עת פעלו השניים בתחום הטקסטיל. במסגרת הסכם העסקתו זכאי חיניץ לעמלות שיווק מהעסקאות שהוא משווק, בעלות של עד 60 אלף שקל בחודש, וב-2016 עלות העסקתו הגיעה ל-720 אלף שקל.

נזכיר כי בחודש יוני האחרון מכרו צמד האחים נאוי כ-8.5% ממניות החברה תמורת כ-70 מיליון שקל, כך שחלקם בחברה הנושאת את שמם ירד לכ-34% בשווי נוכחי של כ-200 מיליון שקל. בסך הכול, לאחר הירידות האחרונות, מניית נאוי השילה כרבע מערכה מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-580 מיליון שקל - רחוק כמעט ב-40% משווי השיא שאליו הגיעה בסוף חודש מאי ועמד אז על כ-940 מיליון שקל.

דורי נאוי, מנכ"ל אחים נאוי, אמר היום כי "פרסמנו את ההודעה (על ביטול מדיניות הדיבידנד, א' ל') לפי החוק הכתוב ולאחר התייעצות עם עורכי הדין שלנו, אבל כנראה השוק לא הבין אותנו נכון, ולכן הוצאנו הבהרה זמן קצר לאחר מכן. נראה שכעת המשקיעים מחכים לצעדים הבאים שלנו, והם ימתינו ויראו את הביצועים שלנו ואת ההון העצמי גדל".

נאוי הסביר כי "הצעד עליו החלטנו נובע מרצון להגדיל את תיק הלקוחות שלנו, את ההכנסות ואת ההון העצמי של החברה. אנו חושבים שבשנים הקרובות נוכל להגיע לתיק לקוחות של עד כ-3 מיליארד שקל (לעומת כ-1.8 מיליארד שקל כעת א' ל'), אבל לא נוכל לעשות זאת בלי עיבוי ההון העצמי".

"כעת", מוסיף נאוי, "נוכל לעבוד בראש שקט ובנחת ובלי מינופים גדולים. מחיר המניה הנוכחי הוא לא מעניין, מה שמעניין זה צמיחת החברה, שהמניה תבוא בעקבותיה. חומר הגלם שלנו זה כסף, וכמה שיהיה לנו יותר הון ונשפר את המרווח הפיננסי, החברה תוכל להרוויח יותר".

עיקר פעילותה של אחים נאוי מתרכז בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים.

מניית נאוי נחלשה
 מניית נאוי נחלשה