סקר "ליידי גלובס" בדק: מי היא האישה המשפיעה בישראל

הנשאלים דירגו את המשפיעות מקרב נשים מנהלות ונשים בעלות פרופיל ציבורי גבוה ■ עוד בדק הסקר את מידת השפעתן של נשות החדשות, שנהנות ממקדם חשיפה גבוה בטלוויזיה

גל גדות / צילום: רויטרס
גל גדות / צילום: רויטרס

כמדי שנה בדק 'ליידי גלובס' מיהן הנשים המשפיעות ביותר לדעת הציבור. הסקר הנעזר נעשה על ידי מכון 'הגל החדש' בחודש אוגוסט, באמצעות מדגם אינטרנטי מייצג של 500 נשאלים בני 18 ומעלה, מקרב האוכלוסייה היהודית*. הנשאלים דירגו את המשפיעות מקרב נשים מנהלות ונשים בעלות פרופיל ציבורי גבוה. עוד בדק הסקר את מידת השפעתן של נשות החדשות, שנהנות ממקדם חשיפה גבוה בטלוויזיה. זאת בכדי לגלות האם הציבור רואה בהן דמויות המעצבות את המציאות בישראל, ביחס לנשים העומדות בראש מערכות גדולות ומובילות מהלכים המשפיעים באופן ישיר על חייהם וכיסם של אזרחי ישראל.

האישה המשפיעה בישראל, לפי תוצאות הסקר, היא שרת המשפטים, איילת שקד, עם 20%. מעניין לציין כי בשנה שעברה ניצבה במקום הראשון שרת התרבות מירי רגב, עם 22%, ורק לאחריה איילת שקד עם 20%. השנה נסוגה רגב בדירוג למקום הרביעי, עם 11%.

שקד נחשבת למשפיעה ביותר בקרב הציבור הדתי והחרדי (45%), כשרק 15% מקרב הבוחרים בה הם חילונים. גם ברגב בחרו יותר מקרב הקהל הדתי, כש-16% מהמצביעים הם מסורתיים ו-8% דתיים. רק 9% מהבוחרים בה הם חילונים.

תוצאות הסקר השנתי. רקפת רוסק-עמינח זכתה ל-1% בלבד מהקולות.
 תוצאות הסקר השנתי. רקפת רוסק-עמינח זכתה ל-1% בלבד מהקולות.

תוצאה מפתיעה נוספת בסקר, היא האופן שבו הציבור תופס את הנשים שמנהיגות את המערכת הפיננסית בישראל. כך, למשל, חדוה בר, המפקחת על הבנקים, ורקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, נבחרו כמשפיעות ביותר רק על ידי 1%, למרות שהן מחזיקות בתפקיד בעל השפעה ציבורית רחבה. לשם השוואה, בנובמבר אשתקד דורגה רוסק עמינח ברשימת 100 הנשים המשפיעות של רשת ה-BBC, והיא הישראלית היחידה שנכללה ברשימה זו. עוד ראוי לציין, כי למרות שברשימת המשפיעות שנבדקו נכללה גם לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט, איש מהמשיבים לא בחר בה כאישה המשפיעה בישראל.

במקום השני בסקר מדורגת הכוכבת הישראלית המצליחה בהוליווד, גל גדות. כשמאחוריה שובר קופות שגרף למעלה מ-720 מיליון דולר, קשה להתעלם מההצלחה הבינלאומית המסחררת שלה. לא מפתיע כי מרבית הבוחרים בה, כ-24%, הינם בני 18-34, ורק 3% חצו את גילאי ה-55.

במקום השלישי מדורגת נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, עם 12%, ואילו במקום החמישי מדורגת מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון. נאור מכהנת בתפקידה משנת 2015, ועתידה לפרוש בחודש הבא. בני ה-55 ומעלה ציינו יותר מצעירים את נאור כמשפיעה, כשיותר גברים (11%) לעומת נשים (6%) בחרו בה.

ד"ר אילנה דיין, מגישת 'עובדה', מדורגת במקום השישי בסקר. היא מדורגת באופן עקבי במקום ה-1 בסקר המשפיעות בישראל של 'ליידי גלובס'. שרי אריסון, בעלת בנק הפועלים, דורגה לאחר דיין, במקום השביעי, עם 4%.

** ההתבססות על מדגם שנערך רק בקרב האוכלוסייה היהודית נעשה בשל אילוצים מתודולוגיים, ויש בכוונתנו להביא להבא רק סקרים המבוססים על מדגם שכולל גם את האוכלוסייה הערבית.