תהל זכתה בשני פרויקטים לתכנון והקמה של מערכות מים בהודו

דיווחה לאחרונה על פרויקטים גדולים באפריקה ■ בעלת השליטה, קרדן אן.וי, פועלת למכור את תהל כדי לעמוד בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח

חברת שירותי התכנון והפרויקטים תהל ממשיכה לחתום על חוזים משמעותיים, כשברקע עומדת כוונתה של בעלת השליטה בה, חברת קרדן אן.וי., למכור את החברה הבת כדי לעמוד בהתחייבויות הענק שלה למחזיקי האג"ח. הבוקר עדכנה תהל, המנוהלת על-ידי סהר ברכה, כי זכתה בשני פרויקטים לתכנון והקמה של מערכות תכנון מים בעיר נירסה (Nirsa) שבמחוז Jharkhand בהודו, בהיקף כולל של כ-76 מיליון דולר (כ-270 מיליון שקל).

מדובר בשני פרויקטים לביצוע עבודות סקר, תכנון והקמה של מערכת טיפול ואספקת מים לכ-127 אלף בתי אב, הכוללים שני שלבים - עבודות תכנון והקמה שיימשכו כשלוש שנים, ועבודות תפעול ואחזקה למשך חמש שנים נוספות.

התמורה עבור הפרויקט הראשון עומדת על כ-27 מיליון דולר - כ-7 מיליון דולר מהם עבור השלב השני של הפרויקט, וכ-49 מיליון דולר עבור הפרויקט השני, מהם כ-4 מיליון דולר עבור השלב השני.

בתהל ציינו, כי ההסכמים לשני הפרויקטים צפויים להיחתם בשבועות הקרובים, "ותהל צפויה להתחיל בביצוע הפרויקטים מיד לאחר מכן".

עוד ציינו שם בעדכון בנושא, כי בסך הכול היא חתמה על פרויקטים בהיקף של כ-170 מיליון דולר בהודו בשנתיים האחרונות, וכי זהו הפרויקט החמישי שבו החברה זוכה בהודו, והפרויקט השלישי מסוג זה במחוז ג'הרקאנד.

עיקר פעילותה של תהל מתרכז בייזום, תכנון, ביצוע ותפעול פרויקטים בתחום תשתיות המים, פיתוח חקלאי, גז וסביבה, ביותר מ-20 מדינות. הודעתה הנוכחית מגיעה פחות מחודש מאז דיווחה על עסקאות ענק שחתמה באפריקה לפרויקטים ארוכי-טווח: פיתוח והקמת שלושה פרויקטים לפיתוח חקלאי באנגולה בהיקף כולל של כ-290 מיליון דולר (יותר מ-1 מיליארד שקל) והסכם לתכנון והקמת פרויקט חקלאות ומים בזמביה, המוערך בכ-640 מיליון שקל (176 מיליון דולר). תמורת העסקאות הללו תתחלק בחלקים שווים בין תהל לבין שותפתה באפריקה, ZRB.

1.3 מיליארד שקל חוב למחזיקים

מניית קרדן אן.וי, שהמסחר בה מתאפיין בתנודתיות גבוהה, קפצה היום בכ-11%, לשווי של כ-75 מיליון שקל. עם זאת, בשלוש השנים האחרונות איבדה החברה כ-60% מערכה.

כאמור, בחודשים האחרונים מנהלת קרדן אן.וי הליך למכירת תהל, במטרה לעמוד בהתחייבויות הענק שלה למחזיקי האג"ח. בחודש יוני דווח על לפחות שתי הצעות רכישה מחייבות שהוגשו מצד חברות סיניות, לרכוש את תהל במחירים שאינם נופלים מרף של 120 מיליון אירו.

קרדן אן.וי נדרשת לפרוע בין פברואר 2018 לפברואר 2020 את מלוא התחייבויותיה (קרן וריבית עתידית) למחזיקי האג"ח בהיקף של 1.3 מיליארד שקל. במסגרת הסדר החוב הקודם, שאותו ערכה עם מחזיקי האג"ח שלה, נקבע כי התמורה ממימושם של כל אחד מנכסי החברה תופנה באופן מיידי לפירעון מוקדם של חוב למחזיקים, ולכן הסכום המדויק שישולם בפועל תלוי בסכום הריבית שייצבר עד למועד הפירעון.

היום נושאת קרדן אן.וי על גבה אזהרת "עסק חי" בשל חוסר הוודאות בנוגע ליכולתה לעמוד במלוא התחייבויותיה במועדן. הנהלת החברה עוסקת כיום כאמור בעיקר במציאת דרכים לפירעון החוב.