מיטב דש לומד מאקסלנס ואי.בי.אי ומכוון לעשירים

משיק פעילות ניהול תיקים המיועדת ללקוחות כשירים - שהם לקוחות עשירים עם הון נזיל של מיליוני שקלים רבים

בית ההשקעות מיטב דש ממשיך להתרחב בפעילויות הליבה שלו, לצד תחומים נלווים כמו מתן אשראי. ל"גלובס" נודע כי בית ההשקעות, שנמצא בשליטת משפחת סטפק ואלי ברקת, משיק פעילות ניהול תיקים המיועדת ללקוחות כשירים - שהם לקוחות עשירים עם הון נזיל של מיליוני שקלים רבים.

מדובר בפעילות ניהול תיקים, שמאפשר דרגות חופש רבות יותר לגוף המנהל, וזאת בדומה לפעילויות דומות שקיימות באקסלנס, שם ניהל את הפעילות בהצלחה רבה אריק בוידר, שהודיע באחרונה על פרישה מבית ההשקעות, ושקיימות גם באי.בי.אי.

לקוחות כשירים הם בעלי הון נזיל פרטיים, שבחשבונות שלהם מותר לנהל השקעות מורכבות ולהתקשר עם צדדי ג' ביתר קלות, ולמעשה, לפעול בצורה שדומה הרבה יותר לקרן גידור - דבר שבא לידי ביטוי גם בהכנסות הגורם המנהל. ככל הידוע, בכוונת מיטב דש לקרוא לפעילות החדשה "נוקס".

כאמור, מדובר בפעילות שכבר קיימת אצל כמה מהמתחרות של חברת ניהול התיקים של מיטב דש. למשל, באקסלנס נוהלה הפעילות על ידי בוידר, שעוזב כעת, והיא גייסה כמה מאות מיליוני שקלים. באי.בי.אי מדובר בפעילות הנפקות ללקוחות כשירים.

התחום החדש קורץ לבתי ההשקעות הגדולים, ולא מן הנמנע שעוד כמה מהם יקימו פעילות כזו, נוסף על אלה שצוינו, וזאת אל מול מגמה של שחיקה בשיעור ההכנסות מפעילות התיקים המנוהלים המסורתית. לא מן הנמנע שגם פסגות או הראל פיננסים יפעלו בתחום, כפי שמעריכים גורמים בשוק.