נעילה מעורבת בבורסות אירופה על רקע נאום מיי

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נשאה נאום על הברקזיט - אך לא סיפקה פרטים קונקרטיים ■ שליט צפון קוריאה הגיב לאיומו טראמפ באו"ם: נשקול את אחת "התגובות הקשות בהיסטוריה" נגד ארה"ב

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

נעילה מעורבת נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה, על רקע עלייה דרמטית במתיחות הגיאופוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה, בעוד המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים.

 

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און אמר הלילה כי ארצו תשקול צעדי תגובה חריפים נגד ארה"ב, זאת בעקבות נאום לוחמני במיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ השבוע באו"ם, בו הוא העלה אפשרות להשמדה כוללת של צפון קוריאה.

מנהיג הדיקטטורה המבודדת אמר כי "אני חושב רבות על מהי התגובה שהוא ציפה לה כשהחליט להוציא כאלה מילים מפיו. מה שלא תהיה התגובה שהוא ציפה לה, הוא עומד להתמודד עם תגובה שהיא מעבר לציפיותיו. אני אאלף את הטיפש". הוא הוסיף כי ארצו "תשקול את התגובות הקשות בהיסטוריה" נגד ארה"ב.

בנוסף, בדרום קוריאה דווח כי שר החוץ הצפון קוריאני אמר שהוא מעריך כי ארצו שוקלת ביצוע ניסוי בפצצת מימן באוקיינוס הפסיפי.

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי נשאה היום נאום, הנוגע למשא ומתן מול האיחוד האירופי על הברקזיט. מוקדם יותר השבוע דווח בכלי התקשורת כי בריטניה מוכנה לשלם 20 מיליארד אירו בשנתיים הראשונות לאחר ההיפרדות מהאיחוד. לאי-שביעות רצונם של מחזיקי הליש"ט, נאומה של מיי כלל מעט מאוד פרטים קונקרטיים באשר לתוכניתה ליציאה מהאיחוד. המטבע הבריטי רושם ירידות מול הדולר והאירו.

בגרמניה נמשך המתח לקראת הבחירות מחרתיים, כאשר אנגלה מרקל צפויה לנצח ולהמשיך לשמש כקנצלרית בפעם הרביעית. עם זאת, מרקל דחקה בתומכיה לצאת לקלפיות, מחשש כי שיעור הצבעה נמוך ישרת את יריבה, מרטין שולץ.

באסיה ננעל המסחר הבוקר בירידות שערים.

 

 

להוציא את צפון קוריאה, בסין התקבלו חדשות מאכזבות, עת סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P הורידה את דירוג החוב הזר של סין ל-+A, לעומת -AA, בציינה בין היתר כי צמיחת החוב במדינה בסכנה. בכך מיישרת S&P קו עם מודי'ס ופיץ', שכבר ביצעו הורדות דירוג לסין.

מניות HTC זינקו לאחר הפסקת מסחר אתמול, על רקע הודעת גוגל כי תרכוש את חטיבת המובייל שלה תמורת כ-1.1 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]