נעילה מעורבת בבורסות אירופה; לופטהנזה ריכזה עניין

אנגלה מרקל זכתה כצפוי בקדנציה רביעית כקנצלרית גרמניה, תוך התחזקות משמעותית של הימין הקיצוני במדינה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

נעילה מעורבת נרשמת היום (ב') בבורסות אירופה, על רקע תוצאות הבחירות הלא מפתיעות בגרמניה. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת.

 

אנגלה מרקל נבחרה, כצפוי, לקדנציה רביעית כקנצלרית גרמניה, זאת לצד התחזקות משמעותית של הימין הקיצוני במדינה, שהכניס לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה מפלגה לפרלמנט.  אחד מכל ארבעה גברים במזרח גרמניה לשעבר הצביע בעבור "אלטרנטיבה לגרמניה", הישג חסר תקדים למפלגה, שנוסדה רק לפני ארבע שנים.

ברחבי גרמניה זכתה המפלגה לתמיכה של 13%, שמשמעותם 94 נציגים של המפלגה בפרלמנט הגרמני. בחינה של מגמות ההצבעה בכל גרמניה העלתה כי מיליון ממצביעי ה-AfD הצביעו בבחירות הקודמות ל-CDU, חצי מיליון הצביעו ל-SPD וכ-400,000 הצביעו ל"די לינקה", מפלגת שמאל. 

יושבת הראש של "אלטרנטיבה לגרמניה", פראוקה פטרי, הודיעה שלא תשב בפרלמנט מטעם המפלגה בשל "חילוקי דעות" אידיאולוגיים. פטרי נחשבה למנהיגת החלק המתון יותר במפלגה וכיהנה כיושבת הראש שלה לצד יירג מויתן. הודעתה פותחת פתח להתפצלות מהירה של המפלגה לשתי סיעות נפרדות ומטלטלת את המערכת הפוליטית. 

בניו זילנד, מפלגתו של ראש הממשלה המכהן בין אינגליש זכתה אומנם ברוב הקולות בבחירות, אך לא השיגה את הרף שמבטיח רוב בפרלמנט.

מניית לופטהנזה ריכזה עניין, לאחר שפורסם כי החברה תקנה ב-200 מיליון אירו נכסים מ"אייר ברלין" פושטת הרגל, כך לפי רויטרס.

מניות חברות הנכסים בסין ובהונג-קונג ריכזו עניין שלילי על רקע צעדים שונים שנקבעו לשם צינון שוק הדיור הלוהט. נזכיר כי מחירי הבתים החדשים בסין עלו בחודש שעבר ב-0.2%, לאחר עלייה של 0.4% בחודש יולי.

מניות טושיבה  ריכזו עניין לאחר שהחברה הודיעה כי תמכור את חטיבת שבבי הזיכרון שלה לקונסורציום בראשות ביין קפיטל.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]