אי.בי.אי מחפשת פתרון לחיתום: פנתה למנהלי לאומי פרטנרס

פנתה באחרונה למנהלי פעילות החיתום המתחרה, המנכ"ל עופר גרינבאום ומשנהו שי נבו, בהצעה לחצות את הכביש ולעבור לנהל אותה

עופר גרינבאום/ צילום: תמר מצפי
עופר גרינבאום/ צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות אי.בי.אי, בניהולו של עדו קוק, ממשיך להתבוסס ב"פלונטר" בחברת החיתום המובילה לשעבר שבבעלותו, פועלים אי.בי.אי. זאת, לאחר שרוב הצוות המוביל של החברה, בהובלת המנכ"ל ארז גולדשמידט, פרש ממנה באחרונה לצד שני סמנכ"לים בכירים, כדי להקים חברת חיתום חדשה, יחד עם ספקי הכנסות מרכזיים של החברה - יועצי ההנפקות הזרות רפי ליפא וגל עמית.

בעקבות זאת, מצא עצמו בית ההשקעות עם "ואקום" אדיר באחד ממנועי הרווח שלו, וזאת בענף שיש בו תלות אדירה במנהלים. בתוך פחות מחודשיים, מניית פועלים אי.בי.אי  איבדה כ-52% מאז שנודע דבר הפרישה של גולדשמידט יחד עם נטישתם של היועצים ליפא ועמית.

בעקבות כך, למרות הכחשות קודמות, פועלים אי.בי.אי פנתה באחרונה למנהלי פעילות החיתום המתחרה לאומי פרטנרס, המנכ"ל עופר גרינבאום ומשנהו שי נבו, בהצעה לחצות את הכביש ולעבור לנהל אותה, כשלדברי החברה, "אין ודאות שהדבר יוביל לכלל הסכם מחייב". לפי שעה, נראה כי פועלים אי.בי.אי עדיין מחפשת את הפתרון לבעיה שאליה נקלעה בעקבות המהלך של גולדשמידט-ליפא-עמית.

בינתיים, אי.בי.אי ממשיכים גם בקידום עסקת מיזוג הגמל וההשתלמות של בית ההשקעות לזה של בית ההשקעות הלמן אלדובי, בתמורה למניות בהלמן אלדובי. ככל הידוע, העסקה נמצאת כבר בשלבים מתקדמים. ואולם, על פי הערכות בשוק, אף שעל פניו מדובר בשתי חברות ראויות ומקובלות על הרגולציה, שכבר מחזיקות ברישיון להחזיק אמצעי שליטה בגוף מוסדי, הרי שייתכן כי תהיה בעיה, או שלכל הפחות העסקה לא תאושר בהכרח במסלול הירוק אצל רשות שוק ההון.

במה מדובר? אחד מבעלי המניות המרכזיים באי.בי.אי, קובי אלכסנדר, הוא עבריין מורשע בארה"ב, שעל פניו, אינו עומד בדרישות הרגולציה. נראה כי על אי.בי.אי למצוא פתרון לסוגיה זו.