עוד רפורמה של משרד הבריאות נדחית: דחייה בסימון מוצרי מזון

אכזבה לציבור ואות הרגעה לחברות המזון: רפורמת סימון מוצרי המזון של משרד הבריאות נדחית למועד לא ידוע - ולא תיכנס לתוקפה בינואר 2018 כמתוכנן

יעקב ליצמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
יעקב ליצמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

משרד הבריאות פרסם באפריל השנה טיוטה ראשונה לציבור עם המלצותיו לסימון מוצרי מזון, שהיו צפויות להיכנס לתוקפן בינואר 2018. כעת מודה המשרד כי לא רק רפורמת התמרוקים שהוא מוביל תידחה - אלא גם רפורמת המזון בהובלתו נדחית למועד לא ידוע.

עיקרי ההמלצות הם לחייב את יצרני המזון בסימון שלילי בצבע אדום על גבי מוצרי מזון שיכילו כמויות גדולות של סוכר, נתרן או שומן רווי. יישום ההמלצות צפוי להתבצע ב-3 שלבים, ובכל שלב תחול החמרה של רמת הרכיבים שיחייבו סימון שלילי.

משרד הבריאות מסר כי "תקנות סימון המזון נמצאות כרגע במשרד המשפטים לניסוח סופי, ואנו מניחים כי יונחו על שולחן ועדת העבודה, הרווחה והבריאות במהלך מושב החורף הקרוב. אנו מניחים כי יהיה עיכוב מסוים בכניסה לתוקף, והדברים יידונו במסגרת הוועדה".

הן חברות המזון הגדולות המקומיות והן היבואניות מודות כי הנושא אינו על שולחנן, והן כבר לא מוטרדות ממנו במיוחד. גורמים באחת החברות אמרו ל"גלובס" כי "הנושא רדום, אף אחד לא מתעסק בזה בשבועות האחרונים".