תנובה צפויה לעזוב את משרדיה בסינמה סיטי בגלילות

החברה פועלת לאיתור משרדים חדשים בקריית אריה בפ"ת ובאזור התעסוקה בקיבוץ יקום, בשטח של 11 אלף מ"ר ■ תנובה היא השוכר העיקרי של נצבא בסינמה סיטי

סינמה סיטי/ צילום: תמר מצפי
סינמה סיטי/ צילום: תמר מצפי

ענקית המזון תנובה, צפויה לעזוב את משרדיה במתחם הסינמה סיטי בגלילות. ל"גלובס" נודע כי החברה פועלת בשבועות האחרונים לאיתור משרדים חדשים באזורים שונים במרכז הארץ, ובפרט באזור התעסוקה קריית אריה פתח-תקווה ובאזור התעסוקה בקיבוץ יקום.

המשרדים הנוכחיים של תנובה, בהם פועל מטה החברה, מתפרשים על שטח של 13 אלף מ"ר במתחם הסינמה סיטי גלילות שבבעלות חברת נצבא. הנכס עצמו היה בעבר בבעלות תנובה אך נמכר בשנת 2009 לנצבא ב-406 מיליון שקל, בזמן שתנובה הייתה בשליטתה של קרן אייפקס. על-פי הערכות העסקה כללה תשלום דמי שכירות גבוהים יחסית של תנובה לנצבא, מחיר שכיום תנובה אינה מוכנה לשלם. החוזה של תנובה עם חברת נצבא אמור להסתיים במהלך שנת 2019 אך לתנובה יש אופציה להאריך את החוזה.

בשוק המשרדים טוענים כי לתנובה אין היום אינטרס להשאיר את משרדיה במתחם הסינמה סיטי, שבו הם ממוקמים מסיבות היסטוריות. זאת אף על רקע היותו של מתחם הסינמה סיטי ממותג כאזור מוטה מסחר ולא כמתחם תעסוקה.

עוד טוענים בשוק המשרדים כי תנובה מחפשת משרדים בשטח של 11 אלף מ"ר, באזורי תעסוקה שבהם המחירים למ"ר נמוכים יותר. זאת במטרה להתייעל גם בהיקף השטחים, וגם בגובה דמי השכירות.

מהדוח הכספי השנתי של חברת נצבא לשנת 2016 עולה כי דמי השכירות הממוצעים למ"ר במתחם הסינמה סיטי בגלילות, הכוללים גם שטחי מסחר וגם שטחי משרדים, עומדים על 172 שקל למ"ר. עוד עולה כי סך הכנסות מדמי השכירות מהמתחם הסתכם ב-56.2 מיליון שקל בשנת 2016 . נתון מעניין נוסף העולה מהדוח הוא כי שיעור התפוסה במתחם ירד מ-98% בשנת 2015 לשיעור של 95.5% בשנת 2016.

הנהלת תנובה היא השוכר העיקרי של שטחי המשרדים בסינמה סיטי. עזיבתה צפויה להקשות על נצבא למצוא שוכר חלופי אף בשל העובדה כי בשנים הקרובות צפויים לקום כ-600 אלף מ"ר משרדים חדשים צפונית למתחם הסינמה סיטי וצמוד אליו.