חברת סייבר ישראלית תגייס בוול סטריט לפי יותר ממיליארד ד'

פורסקאוט תגייס 100 מיליון דולר לפי שווי של יותר ממיליארד דולר ■ לא דווח מהו מחיר המניה המבוקש והשווי, אך סבב הגיוס הפרטי בינואר 2016 בוצע לפי שווי של מיליארד דולר ■ שווי מניותיו של המייסד, יחזקאל (חזי) ישורון: 18 מיליון דולר

התקן אבטחה שלפורסקאוט / צילום: אתר החברה
התקן אבטחה שלפורסקאוט / צילום: אתר החברה

חברת סייבר ישראלית-אמריקאית נוספת בדרך לוול סטריט: ForeScout, שהוקמה בישראל בשנת 2000 ופועלת מקליפורניה ומתל-אביב, הגישה אתמול (ב') תשקיף לגיוס של 100 מיליון דולר. בשלב זה עדיין לא דווח מהו מחיר המניה המבוקש ומהו השווי אליו מכוונת פורסקאוט בהנפקה, אך סבב הגיוס הפרטי האחרון שביצעה החברה, בינואר 2016, בוצע לפי שווי של מיליארד דולר - כך שניתן להעריך שהחברה תכוון לשווי גבוה יותר - ייתכן שבטווח של 1.2-1.5 מיליארד דולר.

תחום הסייבר נחשב לתחום חם בוול סטריט ומשקיעים מקבלים בדרך כלל הנפקות בתחום בזרועות פתוחות. עם השלמת ההנפקה, תצטרף פורסקאוט לשורה של חברות סייבר ישראליות (או בעלות זיקה ישראלית) הנסחרות בוול סטריט, ובהן צ'ק פוינט, אימפרבה, סייברארק, ורוניס ופאלו אלטו.

שורה של חתמים בולטים מלווים את פורסקאוט בדרכה לוול סטריט, ובראשם מורגן סטנלי, ג'יי.פי מורגן וסיטיגרופ, ולצידם בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', KeyBanc Capital Markets ו-UBS.

לפי נתוני חברת המחקר IVC, פורסקאוט הוקמה על-ידי יחזקאל (חזי) ישורון, המכהן עד היום כיו"ר החברה, יחד עם דורון שקמוני, עודד קומאי ונגה אלון. ישורון הוא פרופסור למדעי המחשב מאוניברסיטת תל-אביב ולימד בעבר גם באוניברסיטאות בניו-יורק ובפריז. הוא הקים בעבר חברות טכנולוגיה נוספות ובהן טופ אימאג' שנסחרת כיום בנאסד"ק. ישורון מחזיק כיום ב-1.8% מהון המניות של פורסקאוט, כלומר (לפי השווי שנקבע בגיוס האחרון) מניות בשווי 18 מיליון דולר. לפי התשקיף, בנו של ישורון, שי ישורון, מכהן כמנהל בתחום הפיננסי בחברה.

מלבד יחזקאל ישורון, דירקטוריון פורסקאוט כולל עוד ישראלי אחד, והוא רמי קליש, שותף-מייסד בקרן ההון סיכון פיטנגו, שהשקיעה בפורסקאוט עוד בשנת 2001. פיטנגו מחזיקה כיום ב-14% ממניות פורסקאוט. אין קרנות ישראליות נוספות שהן בעלות עניין בחברה. בעלי מניות נוספים כוללים את הקרנות Amadeus Capital מבריטניה עם 19.6%, אקסל האמריקאית עם 15.2% מהמניות, Meritech עם 13.4% ו-Wellington Management עם 7.7%. מנכ"ל פורסקאוט הוא מייקל דה-סייזר, שמחזיק ב-3.3% מהון המניות של החברה. עד היום גייסה החברה כ-152 מיליון דולר ב-7 סבבי גיוס.