הטיפ היומי: נובה והזיכרון הטוב מהמוליכים למחצה

נובה נסחרת במכפיל רווח של 16.5 מול מכפיל ממוצע 20.4 של קבוצת הייחוס ■ מכפיל המכירות נמוך ביחס לממוצע ■ בחינת המכפילים מראה אטרקטיביות מסוימת של נובה ביחס לקבוצת הייחוס

נובה / צילום:נובה מכשירי מדידה
נובה / צילום:נובה מכשירי מדידה

אנחנו בתחילתה של מהפכה טכנולוגית, כשאחד הסקטורים הבולטים הוא המוליכים למחצה. מכירות שוק השבבים העולמי ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-98 מיליארד דולר, כ-24% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. מדד Philadelphia Semiconductor) SOX) עלה בכ-40% מתחילת שנה לעומת עלייה של כ-12% ב-500 S&P ועלייה של כ-20% בנאסד"ק.

בתוך המירוץ של חברות השבבים אחר שיפור הביצועים ופיתוח הטכנולוגיות לדור הבא של המעבדים והזיכרונות, נמצאת נובה הישראלית (NVMI).

נובה  היא ספקית מובילה של פתרונות מדידה ובקרת תהליכים בתעשיית המוליכים למחצה. ב-2015 רכשה נובה את Revera. הרכישה יצרה לחברה יתרון טכנולוגי בבחינת הרכב החומרים של השבבים עם טכנולוגיית ה-X-ray והביאה לתרומה משמעותית בצמיחתה.

ברבעון השני הציגה נובה תוצאות שיא עם הכנסות של 56.1 מיליון דולר, זינוק של 58% לעומת הרבעון המקביל; ורווח של 15.2 מיליון דולר, קפיצה של 212% לעומת 2016.

בין המתחרות של נובה ניתן למצוא את KLAC, NANO ו-TREC, כאשר בהשוואה אליהן נובה הציגה את הצמיחה הגבוהה ביותר בחמש שנים האחרונות. היתרון הטכנולוגי והפתרון הכולל גם של מדידה גיאומטרית וגם מבחינת הרכב החומרים, מאפשר לחברה להשיג נתחי שוק נוספים. לאחרונה הודיעה נובה כי פלטפורמת ה-XPS (בטכנולוגיית X-ray) המתקדמת ביותר שלה, נבחרה על-ידי אחת מיצרניות השבבים הגדולות, כנראה אינטל או סמסונג, ותשולב בקווי הייצור שלה. ההכנסות צפויות להיכלל בתוצאות הרבעון השלישי של 2017.

נובה נסחרת במכפיל רווח עתידי של 16.5 מול מכפיל רווח עתידי ממוצע 20.4 של קבוצת הייחוס. מכפיל המכירות עומד על 3.67, קצת מתחת לממוצע קבוצת הייחוס. יחס ה-EV/EBITDA עומד על 12.1, קצת מעל ממוצע קבוצת הייחוס שעומד על 11.9. בחינת המכפילים מראה אטרקטיביות מסוימת של נובה ביחס לקבוצת הייחוס.

בשל קצב הצמיחה וההשקעות המואץ בתעשיית המוליכים למחצה, ובפרט המירוץ בתעשיית הזיכרונות אל הדור הבא של זיכרונות הפלאש ה-3D-NAND, צפויה נובה להמשיך בקצבי צמיחה גבוהים. מודל האנליזה של בית ההשקעות יצירה קובע מחיר יעד גבוה ב-16% ממחיר המניה.

■ הכותב הוא אנליסט ומנהל השקעות בבית ההשקעות יצירה. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלה שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.