ביקורת בסנאט: "טראמפ עלול להוביל למלחמת עולם שלישית"

הסנאטור הרפובליקני בוב קורקר, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט ובעבר תומך בולט של טראמפ, אמר כי נשיא ארה"ב "מנהל את הבית הלבן כמו תוכנית ריאליטי"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, בוב קורקר הרפובליקני, הזהיר הלילה כי הנשיא דונלד טראמפ עלול להוביל את ארה"ב אל מלחמת עולם שלישית. ההאשמות הקשות בין הסנאטור הוותיק נגד הנשיא, חבר מפלגתו, מגיעות אחרי שטראמפ השתלח בקורקר שעות קודם לכן.

בראיון ל"ניו-יורק טיימס" הזהיר קורקר כי "איומיו הפזיזים של הנשיא כלפי מדינות אחרות יכולות להעלות את המדינה על הנתיב למלחמת עולם שלישית". הוא תקף בחריפות את טראמפ ואמר כי הוא "מנהל את הבית הלבן כמו תוכנית ריאליטי". לדבריו, "הוא מתנהג כאילו הוא בתוכנית 'המתמחה' או משהו בסגנון".

לאחרונה הודיע קורקר כי לא יתמודד מחדש על המושב שלו בסנאט מטעם מדינת טנסי בשנת 2018. בשבועות האחרונים, בין היתר על הרקע הזה, הוא החל לבקר את טראמפ לעתים תכופות ואמר כי "הבית הלבן נמצא על מסלול התרסקות". 

בעבר קורקר נחשב לאחד מנאמניו של טרמאפ, ומועמדותו אף נשקלה לתפקיד שר החוץ. המריבה בין השניים החלה אתמול (א') בבוקר, כשנשיא ארה"ב טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הסנאטור "התחנן" לקבל ממנו הודעת תמיכה, וכשזה סירב להעניק אותה, הודיע כי לא יתמודד שוב, כיוון שלא יצליח להיבחר בלי תמיכת הנשיא.

"הוא גם אחראי במידה רבה לעסקה הגרועה עם איראן!", כתב טראמפ, "לא היה לו אומץ לרוץ שוב". קורקר לא נותר חייב וצייץ בתגובה: "זה מביך שהבית הלבן הפך להיות מעון יום לטיפול במבוגרים. ברור שמישהו פספס את המשמרת שלו הבוקר".