למכירה: כמה יעלה לכם לקנות את כסאו של הרב עובדיה ז"ל?

הכיסא, שיש המייחסים לו סגולות רבות, שימש את מנהיגה הרוחני של ש"ס בבית הכנסת היזדים בירושלים ■ לאחר מותו של הרב, נרכש הכיסא בידי מתפללי בית הכנסת ומאז נדד בין אירועים שונים ברחבי הארץ ■ כעת הוא מוצע למכירה בפעם השנייה

ארבע שנים לאחר פטירת מנהיגה הרוחני של ש"ס, מוצע שוב כסאו של הרב עובדיה יוסף למכירה לכל המרבה במחיר. מדובר באותו כיסא עליו ישב הרב בזמן שהעביר את שיעוריו השבועיים בירושלים במשך שנים רבות. הכסא נרכש עם מותו של הרב בידי אנשי בית הכנסת שבו העביר את שיעוריו, ומאז הסתובב ברחבי הארץ. "אלפי אנשים מכל רחבי הארץ ישבו עליו, הוא עבר בחופות, בריתות, כנסים ציבוריים ואירועים שונים, ובמהלכם אנשים שנזקקו לרפואה, זיווג, ברכה או ישועה ישבו עליו".

אחד האירועים הבולטים שבו "כיכב" הכיסא התקיים ערב הבחירות לכנסת ה-20 לפני יותר משנתיים. ש"ס קיימה כנס בחירות ענק בהיכל "מנורה-מבטחים" בתל-אביב והציבה על מרכז הבמה את הכיסא, עליו הונחו הכובע והגלימה המוזהבת ששימשו את הרב יוסף בחייו, במה שנועד להמחיש את החלל הרוחני והמנהיגותי שהותיר אחר פטירתו .

אנשים מייחסים לכיסא סגולות לישועה, ובחלק מהמקרים הכיסא גרף רווחים כספיים נאים שהלכו כתרומה לעמותה המסייעת למשפחות נזקקות.

כעת הכיסא מוצע כאמור למכירה במחיר התחלתי של 200 אלף שקל - לכל המרבה במחיר. זו למעשה כבר הפעם השנייה שבה עומד כסאו של הרב למכירה, והפעם השלישית שבה יימכר כיסא שעליו ישב. בפעם הראשונה נמצא קונה שתרם כ-100 אלף שקל.