גאדג'טים: אייפון 8 פלוס - עיצוב מיושן, מצלמה וסוללה מצוינות

אולי כדאי לחכות חודש לאייפון X, אבל מי שבכל זאת ממחנה אוהדי אפל, וההוצאה מכבידה לו כבר עכשיו בארנק, לא יצטער על רכישת האייפון 8 פלוס

בתחילת חודש נובמבר תשיק אפל בארה"ב את האייפון X, כאשר מספר שבועות לאחר מכן הוא צפוי להגיע גם לישראל. בינתיים, אפל מוכרת את האייפון 8 פלוס, סמארטפון המשדרג את יכולות הדור הקודם, אבל נראה מעט מיושן בעיצוב שלו לעומת סמארטפוני דגל של סמסונג ו-LG.

עיצוב: אפל לא שינתה בצורה משמעותית את העיצוב של האייפון 8 פלוס, פרט לגב הזכוכית, המוסיף את יכולת הטעינה האלחוטית וגם מאפשר לשבור בצורה שווה את החלק הקדמי וגם את גב המכשיר. ה-8 פלוס מרגיש כבד בצורה משמעותית לעומת ה-7 פלוס. מדובר ב-202 גרם לעומת 188 גרם. זהו סמארטפון אותו מרגישים היטב בכיס וגם ביד, לא רק בגלל המשקל שלו, אלא גם בגלל הגודל.

אומנם מדובר רק במסך 5.5 אינץ', אבל השוליים העבים מרגישים כמו במכשיר 6 אינץ'. האייפון X יפתור את כל הבעיות הללו, אולם עבור מי שמוציא אלפי שקלים על ה-8 פלוס, לא בטוח שזה אמור לשנות. בכל אופן, מי שאהב את העיצוב של האייפונים הקודמים, יאהב גם את זה, כאשר האייפון ממשיך להיות עמיד למים עד לעומק של 1 מטר למשך חצי שעה (IP67).

מסך: האייפון 8 פלוס מגיע עם מסך 5.5 אינץ' וזה מרגיש קצת מוזר כאשר מסתכלים על גודלו הפיזי של המכשיר. מדובר ברזולוציית Full HD לעומת ה-QHD הקיימת בסמארטפוני הדגל המתחרים. למרות זאת, מדובר באיכות מסך מצויינת, שמתמודדת עם צגים בעלי רזולוציות גבוהות יותר. הצבעים נעימים וטכנולוגיית ה-True Tone שמתאימה את גוון המסך לסביבה בה נמצאים מוסיפה לנוחות.

בנוסף, ישנו גם מצב תאורת לילה, המפחית את האור הכחול באופן אוטומטי (בהתאם להגדרות המשתמש). גם רמת התאורה האחורית גבוהה ומאפשרת להשתמש במכשיר בקלות באור שמש ישיר. בגדול, אם אפל הייתה נפטרת מהשוליים הענקיים, היה פה תענוג של מסך.

חומרה: אפל שדרגה את המעבד של האייפון הזה (כמו בכל דגם בעבר). הפעם מדובר ב-A11 Bionic. מה זה אומר? המעבד הזה יודע להתמודד טוב יותר עם יישומי AR והוא מאוד מהיר. חיישן טביעת האצבע הממוקם בכפתור הבית, הוא סופר מהיר ואמין. נפחי הזיכרון הקיימים ב-8 פלוס הם 64 ג'יגה או 256 ג'יגה וכמובן שאי אפשר להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס.

בדומה לאייפונים מהדור הקודם או דגמי הפיקסל 2 של גוגל, אי אפשר למצוא כאן מחבר 3.5 מ"מ עבור אוזניות. היעדר מחבר האודיו הוא כאב ראש לא קטן עבור המשתמש. בכל פעם שרוצים לחבר אוזניות חוטיות, צריך לזכור לקחת את המתאם המגיע בערכה. ניתן כמובן לחבר אוזניות בלוטות' אלחוטיות ללא מתאם, אבל לא כולם מחזיקים כאלו.

מצלמה: המצלמה של האייפון 8 פלוס מצוינת. את זה כבר עכשיו אפשר לסכם, אבל היא לא מצוינת בכל מצב. בדומה ל-7 פלוס, גם כאן המצלמה כוללת שתי עדשות. זאת מאפשרת לבצע זום אופטי כפול 2. התוצאה נהדרת, ומאפשרת לבצע את הזום בצורה הזו מבלי לחשוש שאיכות התמונה תיפגע. שתי העדשות מאפשרות גם צילום תמונות עם עומק שדה (מצב פורטרט). מצב זה מציג את האובייקט בצורה ברורה, כאשר הרקע מטושטש. גם כאן הביצוע היה מוצלח וממכר. מהר מאוד מגלים כמה תמונות פורטרט נראות מעולה ומתחילים להשתמש בהן יותר ויותר. החיסרון - בתנאי תאורה לא אופטימליים, התמונות לא יצאו חדות ואפילו מגורענות לעומת תמונות רגילות.

המצלמה מגיעה עם שתי עדשות 12 מגה פיקסל, מייצב תמונה, מפתח צמצם f1.8 ו-f2.8 ופלאש בעל גוון קר וחם. צילום רגיל באור יום או בתנאי תאורה קצת יותר מאתגרים נראה נהדר: תמונות חדות עם רמת פירוט גבוהה. צילום הסלפי מגיע עם חיישן 7 מגה פיקסל - התוצאות בינוניות ולא מספיק חדות. בדומה לדגמים קודמים של אייפון, גם כאן המסך הופך לפלאש בצילומי סלפי, כאשר הוא מציג תמונה עם גוון צהוב על מנת להאיר על האדם המצולם.

סוללה: הסוללה של האייפון 8 פלוס היא תענוג. גם ביום עמוס, אשר התחיל בשבע בבוקר והסתיים בחצות, נשארנו עם כ-30% אנרגיה (2690 מיליאמפר/שעה). הטעינה האלחוטית אשר התווספה לראשונה בדגמי ה-8 החדשים, מאפשרת נוחות רבה יותר בהטענה. רק שצריך לרכוש בנפרד משטחי טעינה, כמו אלו שמציעה חברת בלקין או רהיטים הכוללים משטי טעינה של איקאה.

בשורה התחתונה, האייפון 8 פלוס הוא סמארטפון מוזר, לאו דווקא בגלל היכולות שלו, כי עדיין הממשק נהדר, המצלמה מצוינת והסוללה היא אחת מהטובות בשוק. הבעיה היא האייפון X. מעבר לפינה קיים אייפון הרבה יותר טוב. האם האייפון 8 פלוס אשר נמצא בין האייפון 8 לאייפון X, הוא מכשיר המצדיק הוצאה של כ-4,000 שקל? אישית כבר היינו מעדיפים להשקיע את האלף שקל הנוספים (או כמה שהוא יעלה) וללכת על המכשיר הטוב יותר. מי שבכל זאת ממחנה אוהדי אפל, וההוצאה מכבידה לו כבר עכשיו בארנק, לא יצטער על רכישת האייפון 8 פלוס.

מחיר: 3,800 שקל (לגרסת 64 ג'יגה) או 4,650 שקל (לגרסת 256 ג'יגה).

ציון: 9.

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.