קולפלנט סיימה גיוס הון והודיעה על הסכם אסטרטגי

קולפלנט חתמה עם שותפה אסטרטגית שהיא חברת מכשור רפואי מובילה, על תוכנית בת חצי שנה לפיתוח אבטיפוס של שתל ביולוגי המבוסס על הדפסת תלת-ממד

רק שבוע חלף מאז נסגר סבב ההשקעה של קרן אלפא קפיטל שבשליטת המיליארדר האוסטרי המסתורי מרטין שלאף - המקושר לצמרת השלטון בישראל - בחברת הביוטק קולפלנט  , והנה כבר מודיעה החברה על התפתחויות בפיתוח המוצרים שלה.

ההשקעה של שלאף שיפרה משמעותית את מצבה הכלכלי של החברה שבראשה עומד המנכ"ל יחיאל טל, והיא תאפשר לה להמשיך בפיתוחיה וגם להשתדרג לרישום בנאסד"ק, ולהימחק כנראה מן המסחר בתל-אביב.

קולפלנט פיתחה צמחי טבק מהונדסים גנטית כך שיבטאו את חלבון הקולגן האנושי, אחד החלבונים המרוכבים אך הנפוצים בגוף האדם. החברה פיתחה על בסיס הטכנולוגיה הזו מספר תכשירים רפואיים הנמכרים באירופה, וכעת היא עוברת לשלב הבא - הדפסת איברים מלאכותיים שבהם הקולגן של החברה משמש כבסיס עליו צומחים התאים האנושיים.

בהודעת החברה הוסבר כי קולפלנט חתמה עם שותפה אסטרטגית שהיא חברת מכשור רפואי מובילה, על תוכנית בת חצי שנה לפיתוח אבטיפוס של שתל ביולוגי המבוסס על הדפסת תלת-ממד תוך שימוש בטכנולוגיה של קולפלנט. בכוונתה ליצור שיתופי-פעולה נוספים.

שלאף הוא איש עסקים שהיקף עסקיו אינו ידוע, אך הונו הוערך בעבר בכ-4 מיליארד דולר. הוא מוכר בארץ בעיקר כחברו של שר הביטחון אביגדור ליברמן (ואף נחקר בעבר בפרשת שוחד הקשורה בו), אך מקורב גם לפוליטיקאים רבים נוספים. בעבר ציין שלאף כי הוא פועל למיתון הימין בישראל.