חברת הדירוג S&P העלתה את דירוג האשראי של חברת החשמל

ב-S&P מציינים כי כי המסגרת הרגולטורית בה פועלת החברה השתפרה בשנים האחרונות, וכי חל שיפור ביחסים עם הרגולטור

חברת חשמל / צילום: איל יצהר
חברת חשמל / צילום: איל יצהר

חברת הדירוג S&P העלתה היום (ב') את דירוג האשראי הבינלאומי של חברת החשמל מדירוג (מינוס) BBB לדירוג BBB באופק יציב וכן הסירה את דירוג החברה מרשימת המעקב עם השלכות מתפתחות.

במסגרת דוח הדירוג מציינת חברת S&P, בין היתר, כי המסגרת הרגולטורית בה פועלת החברה השתפרה בשנים האחרונות, וכי חל שיפור ביחסים עם הרגולטור - רשות החשמל. חברת הדירוג מציינת עוד כי התחזית היציבה משקפת את הערכתה, כי הפרופיל העסקי של חברת החשמל התחזק באופן בר קיימא וצופה כי החברה תשמור על יחס מזומנים מפעילות שוטפת לחוב בשיעור שיעלה על 12% בממוצע בשנים הקרובות.

העלאת הדירוג התאפשרה על רקע השיפור המתמשך במצבה הפיננסי של חח"י- ירידה ברמת החוב. בחברת החשמל מציינים כי "העלאת הדירוג צפויה להמשיך להוזיל את עלויות גיוס החוב של חברת החשמל ולהרחיב את קהל המשקיעים היכולים לרכוש את אגרות החוב של החברה".

רק אתמול דיווחה החברה לבורסה כי היא נערכת ל הנפקת אג"ח לציבור בהיקף של עד 2 מיליארד שקל. גיוס החוב יבוצע בדרך של הרחבת סדרות אג"ח 28 ו-29 שנרשמו לראשונה למסחר בחודש מארס השנה.

מטרת הגיוס לא צוינה, אך לרוב החברה מבצעת הנפקות לצורך מיחזור חובותיה, דבר שיוזיל את עלויות המימון שלה. על-פי הדוחות הכספיים האחרונים של חברת החשמל, חוב החברה עומד על כ- 42 מיליארד שקל. חוב זה הצטמצם בכ-10 מיליארד שקל ב-4 שנים האחרונות.

אלוף (מיל') יפתח רון טל, יו"ר הדירקטוריון מסר: "העלייה והשיפור של דירוג חברת החשמל על ידי סוכנויות הדירוג העולמיות הינם גאווה גדולה למשק הישראלי בכללותו ותעודת כבוד אמיתית לחברת החשמל, כחברה ממשלתית המנוהלת על פי מדיניות ואסטרטגיה של אחריות ושמרנות פיננסית, בסביבה של חוסר יציבות ואי ודאות. חובה על כל הגורמים הרלבנטיים בממשלה, בהסתדרות ובחברה להשלים את דיוני הרפורמה במשק החשמל בתקופה הקרובה, עד סוף השנה, ולהבטיח איתנות ויציבות פיננסית של החברה, לצד היציבות והוודאות הנדרשות למשק האנרגיה".

עופר בלוך, מנכ"ל החברה: "האמון הרב בו זוכה חברת החשמל בקרב המשקיעים הבינלאומיים, כמו גם המקומיים, הינו תולדה של ניהול נכון ואחראי של חברת החשמל מול ובתיאום מלא עם הרגולטורים וכן קשר שקוף ופתוח עם המשקיעים. לצד צעדי התייעלות אותם מקדמת החברה , חברת החשמל מייצרת שיתופי פעולה בינלאומיים המחזקים ובונים ביסודיות את יציבותה הפיננסית לצד חשיפתה של חברת החשמל הישראלית בעולם. כל אלה , לצד הניהול הפיננסי האחראי של החברה זוכה להערכת חברות הדירוג".