מפחיתה עלויות: טליט במגעים בניסיון למכור את חטיבת הרכב

לדברי החברה, התהליך מצוי בשלב מוקדם מאוד ■ אתמול עלתה מנייתה ב-16%, לאחר שאיבדה כ-30% מערכה במהלך השנה האחרונה

יוסי פייט / צילום: תמר מצפי
יוסי פייט / צילום: תמר מצפי

בניסיון להפחית את בסיס העלויות שלה ולבצע מיקוד עסקי, חברת הטכנולוגיה טליט  מתכננת למכור את חטיבת הרכב (automotive) שלה. טליט, שנסחרת בבורסת המשנה של לונדון (AIM), פעילה בתחום ה-M2M ומספקת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים.

אתמול (ב') דיווח העיתון Financial Times כי טליט נמצאת במגעים עם מספר קרנות פרייבט אקוויטי בניסיון למכור את החטיבה, שבין לקוחותיה נמצאת גם טסלה. טליט העבירה בתגובה דיווח לבורסה ובו אישרה את המידע. "כפי שצוין בעבר, טליט החלה במהלך של בחינת כל הפעילויות שלה במטרה להביא לייעול משמעותי של קווי המוצר של החברה, והורדת בסיס העלויות שלה", נכתב בדיווח.

"באופן נפרד, הדירקטוריון בוחן כבר זמן מה באופן פעיל את עתיד קווי המוצר, אשר ייתכן שאינם מתאימים לאסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה. אחד מהם הוא חטיבת הרכב של טליט".

עוד ציינה החברה כי התהליך, בהובלת חברת הייעוץ הפיננסי Rothschild, נמצא עדיין בשלב מוקדם מאוד. מניית טליט נסחרה היום ביציבות בלונדון אחרי שקפצה אתמול ב-16%, אך איבדה כ-30% בשנה האחרונה.

נזכיר, שתהליך ההתמקדות בקווי המוצר מגיע על רקע תוצאות חלשות ברבעון השני והורדת תחזיות שנתיות פעמיים תוך חודשיים. טליט מצפה להכנסות של 390-400 מיליון דולר ול-EBITDA של 44-48 מיליון דולר ב-2017, עלייה חד-ספרתית בהכנסות וירידה דו-ספרתית ב-EBITDA לעומת 2016.

אישור לטליט ברשת של AT&T

במקביל עדכנה טליט כי קיבלה אישור להפעלת מוצריה בתחום טכנולוגיית התקשורת LTE עבור רשת התקשורת של AT&T, בכל הקשור להעברת קול על-גבי רשת LTE (VoLTE). המשמעות היא שניתן להטמיע כעת מכשירים מתחום האינטרנט של הדברים (IoT) הכוללים את פתרונות טליט במסגרת של AT&T.

לדברי המנכ"ל הזמני, יוסי פייט, "VoLTE הוא צורך משמעותי באינטרנט של הדברים, בעיקר בשוק האמריקאי". הוא הוסיף שלקוחות קיימים של החברה המשתמשים במודולים שמתאימים לרשתות תקשורת מדורות ותיקים יותר, יוכלו כעת לעבור ל-VoLTE.ב-

Financial Times הזכירו גם ספקולציות שיש בשוק בנוגע לאפשרות של ניסיון השתלטות על טליט, וזאת לאחר שהקרן ההונג-קונגית Run Liang Tai Management הגיעה להחזקה של 14% בחברה. הקרן הפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה ועקפה את עוזי כץ, שהיה מנכ"ל טליט ובעל המניות המרכזי בה עד שנאלץ לעזוב את תפקידו בעקבות גילוי, לפיו הוגש נגדו בעבר כתב אישום בארה"ב.