בנק ג'יי. פי. מורגן ישתמש בבינה מלאכותית כדי לסחור באג"ח

בנק ההשקעות JP מורגן / צלם: רויטרס
בנק ההשקעות JP מורגן / צלם: רויטרס

הסוחרים של בנק ג'יי. פי. מורגן יתחילו להשתמש בתוכנת בינה מלאכותית שתעניק להם תמונה של המתרחש בכל אולמות המסחר, ואפילו תוכל לחזות את מגמת השווקים.

MSX, תוכנית ניתוח נתונים ולמידה חישובית, מותקנת כעת במחלקות שונות של הבנק, על פי ההודעה שפרסם אתמול (ב') ג'יי, פי. מורגן, הפועל מניו-יורק. התוכנה תאסוף נתונים מכל הסניפים כדי להעניק לאנשי המכירות ולסוחרים תמונה ברורה יותר בזמן אמת, ולסייע להם לצפות את תנודות השוק.

התוכנה, שפותחה בידי חברת הסטארט-אפ הלונדונית מוזאיק סמרט דאטה (Mosaic Smart Data), כבר נמצאת בשימוש בחלק מהחטיבות של הבנק.

ג'יי. פי. מורגן, שיחידת האג"ח שלו הניבה אשתקד הכנסות של 15 מיליארד דולר, נמנה עם הבנקים שהחלו להשתמש בטכנולוגיות למידה חישובית ובינה מלאכותית ביחידות שוקי ההון שלהם. המהלך של ג'יי. פי. מורגן נועד לשפר את ביצועיהם של אנשי המכירות, אך לא להחליפם, לדברי מנכ"ל מוזאיק, מתיו הודג'סון.

"אוטומציה של מטלות אינה שווה לאוטומציה של משרות", אמר הודג'סון בראיון טלפוני. מדובר בכלי נוסף שבו יוכלו להשתמש אנשי המכירות כדי לבצע את עבודתם ביעילות רבה יותר ולספק שירות טוב יותר, לדברי הודג'סון. הודג'סון עבד בתפקיד ניהולי בדויטשה בנק.

בעבר שיתפה מוזאיק פעולה עם ג'יי. פי. מורגן במסגרת תוכנית סטארט-אפים פנימית לפיתוח שירותים פיננסיים שהושקה ב-2016. מוזאיק היא החברה הראשונה שהשלימה את התוכנית, המעניקה לחברות סטארט-אפ שישה חודשי גישה לעובדי, מתקני ומערכות ג'יי. פי. מורגן.

"פלטפורמת מוזאיק משתלבת באופן בטוח עם תשתית הטכנולוגיה הקיימת שלנו, ומאפשרת לצוותים שלנו לקחת החלטות מושכלות טובות יותר במהירות רבה יותר", נאמר בהודעה שפרסם טרוי רורבאוג, בכיר בג'יי. פי. מורגן.

התוכנה מסוגלת לזהות במהירות דפוסים בנתונים שג'יי. פי. מורגן כבר מייצר. התוכנה שואפת לצפות את התנהגות הלקוחות, ולהציע להם רעיונות שעשויים לעורר אצלם עניין.