מנוצ'ין לנתניהו: "אין לנו פרטנר כלכלי חשוב מכם באזור הזה"

שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, נחת היום  בישראל והגיע לפגישת עבודה ראשונה עם רה"מ ■ נתניהו למנוצ'ין: "ארה"ב היא הפרטנרית החשובה ביותר עבור ישראל בעולם כולו"

סטיבן מנוצ'ין / צילום: רויטרס
סטיבן מנוצ'ין / צילום: רויטרס

שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, נחת היום (ה') בישראל והגיע לפגישת עבודה ראשונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח דבריו אמר מנוצ'ין לנתניהו: "אין לנו פרטנר כלכלי חשוב מכם באזור הזה". נתניהו השיב לו בבדיחות: "רק באזור? בעולם כולו... אבל האמת היא שארה"ב היא הפרטנרית החשובה ביותר עבור ישראל בעולם כולו".

מנוצ'ין ביקר אתמול (ד') בערב הסעודית בפתח סבב פגישות עם שרי אוצר במזרח התיכון. אחרי פגישותיו בירושלים במוצאי השבת הוא ייצא לדובאי ולאיחוד האמיריות.

שר האוצר האמריקאי הוא בעל חשיבות עצומה עבור ממשלת ישראל, שכן תחת הנחיות משרד האוצר מנהלים ממשלי ארה"ב מזה שנים ארוכות את משטרי הטלת הסנקציות. מספר חוקי אנטי-טרור קיימים מאפשרים לשר האוצר האמריקאי לחתום על צווים ולפעול להכריז על מוסדות פיננסיים, חברות מסחריות ואף אנשים פרטיים כמי שחסומים מלהיכנס לארה"ב ו/או לעשות עסקים עם חברות אמריקאיות.

בהודעת משרד האוצר האמריקאי נאמר כי ביקורו של מנוצ'ין הוא המשך לביקור הראשון של הנשיא דולנד טראמפ בישראל בחודש מאי האחרון, לאחר שטראמפ הודיע על הקמת "מרכז הכוונה בנושא מימון הטרור". למנוצ'ין תתלווה סגנית שר האוצר לענייני טרור ומודיעין פיננסי, סיגל מנדלקלר. יחד עמה יגיעו גם אנשי צוות בכירים של משרד האוצר, מומחים בתחום מימון הטרור.