מהירה כמטוס: ריצ'רד ברנסון משקיע ברכבת האוויר החדשה

חברת hyperloop one, מי שעומדת מאחורי פרויקט רכבת העתיד האולטרה-מהירה של אלון מאסק, זוכה לרוח גבית משמעותית, כשהיזם המיליארדר ריצ'רד ברנסון הודיע כי ישקיע בפרויקט השאפתני שנמצא בימים אלה בשלבי ניסוי מתקדמים, וגם יחבור לדירקטוריון החברה

ריצ'רד ברנסון והחללית החדשה / צילום: רויטרס
ריצ'רד ברנסון והחללית החדשה / צילום: רויטרס

היזם המיליארדר ריצ'רד ברנסון שם את כספו על פרויקט ההייפרלופ של אלון מאסק. מדובר ללא ספק ברוח גבית לפרויקט הרכבת האולטרה-מהירה אשר מתבססת על כח תהודה מגנטי שיניע את קרונות הרכבת, קפסולות למעשה במהירות של כ-1,300 קמ"ש.

חברת וירג'ין שבבעלותו של ברנסון החליטה להשקיע בפרויקט ואף לשנות את שמו מהייפר לופ וואן לוירג'ין הייפרלופ וון, כאשר ברנסון עצמו מתכוון לחבור אל דירקטוריון החברה ולפקח על הנעשה מקרוב.

ההשקעה של ברנסון היא חלק מסבב גיוס כספים של hyperloop one שהגיע ל-85 מליון דולר. כעת החברה מוערכת בבורסה בשווי של 700 מיליון דולר.

ברנסון עצמו אמר: "מאז הקמת החברה, וירג'ין ידועה בהשקעותיה בחברות חדשניות. מקווי תעופה לרכבות ולרכבי חלל, יש לנו עניין רב בתחבורה חדשנית ובמיוחד כזו המסוגלת לחולל שינוי בחיי אנשים".

הרכבת העתידנית אכן עתידה לקצר את זמני הנסיעה שבין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו לדוגמא, מרחק העומד על 570 ק"מ, לכדי 35 דקות בלבד. בניסוי האחרון קרון הרכבת של ההייפרלופ הגיע למהירות של 320 קמ"ש כשהיעד הבא הוא כבר 400 קמ"ש.