ח"כ זוהיר בהלול: לא אאחז בקרנות המזבח ואפרוש מהמפלגה

בהלול רומז הערב שהוא בדרכו להיות חבר הכנסת השלישי של מפלגת העבודה והמחנה הציוני שינטוש את הכנסת תוך זמן קצר מכניסת אבי גבאי לראשות העבודה ■ "למצער הוא שראש מפלגתי החדש אינו מתכתב עם השקפת עולמו של המיעוט הערבי בישראל השואף להכרה בתביעותיו לשוויון מלא"

זוהיר בהלול / צילום: אריק סולטן
זוהיר בהלול / צילום: אריק סולטן

חבר הכנסת זוהיר בהלול (העבודה) רומז הערב (ב') שהוא בדרכו להיות חבר הכנסת השלישי של מפלגת העבודה והמחנה הציוני שינטוש את הכנסת תוך זמן קצר מכניסת אבי גבאי לראשות העבודה.

בעקבות פרסום בערוץ 2 על מחלוקת בין בהלול לגבאי סביב ראיון שנתן בהלול בנושא ציון 100 שנים להצהרת בלפור, כתב בהלול בעמוד הפייסבוק שלו: "במהלך התקופה האחרונה הבעתי לא פעם את אכזבתי מהכנסת ומהפוליטיקה וציינתי שאני שוקל את המשך עתידי הפוליטי. אם אראה כי אין לי פלטפורמה לקדם את עקרונותיי לא אאחז בקרנות המזבח ואינני זקוק לתמרורי אזהרה."

בהלול ציין שהוא הביא עמו לכנסת "מלבד קריירה ארוכה בתקשורת, גם את נקודת מבט של היסטוריה ונרטיב של המיעוט הגדול בישראל. הנרטיב הזה כולל גם את המאבק, שעודנו נמשך, של העם הפלסטיני למען עצמאות וחירות.

"כל מי שמכיר אותי ואת עמדותי יודע שאין דבר החשוב לי יותר מהחיים המשותפים בין ערבים ויהודים במדינה. המאבק לקיום שוויוני וכבוד הדדי והמרחב הדמוקרטי בישראל הוא נר לרגליי. בשביל זה נכנסתי לפוליטיקה ועליהם אני נאבק."

בהלול ציין שהצהרת בלפור עבורו היא קו פרשת המים לתנועה הציונית, "אך בד-בבד מהווה עבור הציבור הפלסטיני את התחלת המאבק למען מדינה עצמאית".

לדבריו, אמירותיו בראיון לא היוו "דבר שאינו ידוע או שהשמאל הישראלי לא מזדהה איתו - שתי מדינות לשני עמים."

"למצער הוא שראש מפלגתי החדש אינו מתכתב עם עמדותי הידועות משכך הוא אינו מתכתב עם השקפת עולמו של המיעוט הערבי בישראל השואף להכרה בתביעותיו לשוויון מלא תוך הכרה בזכויותיו לשותפות בניהול המדינה".

בשבועות האחרונים מתאמץ גבאי להעביר מסרים ברורים למרכז והימין הישראלי שמפלגת העבודה בראשו תומכת במסרים לאומיים יותר. בין השאר, הוא ציין שאינו רואה פינוי התנחלויות כדבר מחויב המציאות, ואף ביטא עמדות רכות במיוחד בסוגיית גיוס חרדים לצבא.