חממת טרנדליינס גייסה 10.3 מיליון דולר בסינגפור

חממת טרנדליינס הודיעה על גיוס של 10.3 מיליון דולר, בבורסה של סינגפור בה היא נסחרת. בגיוס השתתפו המשקיעים הקיימים של החברה, ביניהם חברת ב. בראון הגרמנית, אשר שמרה על חלקה בגיוס. יתר המשקיעים הם בעיקר גורמים מוסדיים ותאגידים מסינגפור.

הגיוס בוצע לפי מחיר של 0.14 דולר סינגפורי, דיסקאונט של 13% על מחיר המניה בבורסה ביום ביצוע ההנפקה. למרות הדיסקאונט, מניית החברה דווקא עולה בעקבות ההנפקה וכעת היא נסחרת במחיר המהווה פרמיה של 21% על מחיר ההנפקה, ומגלם לחברה שווי של 86 מיליון דולר סינגפורי (63 מיליון דולר). מאז הונפקה לראשונה בסינגפור ב-2015, איבדה מניית טרנדליינס כ-44% מערכה. רוב ירידת הערך הייתה זמן קצר לאחר ההנפקה, ומאז המניה שומרת על יציבות.

החברה מסרה כי ההנפקה תשמש אותה לטובת השתתפות בסבבי השקעות מאוחרים בחברות הבנות העיקריות וכן להשקעה בחברות חדשות. כמו כן תבצע טרנדליינס מיקוד עסקי ותהליך של התייעלות והצפת ערך, במסגרתו היא בוחנת גם חלוקת דיבידנד. במחצית הראשונה של 2017 רשמה טרנדליינס הכנסות של 6.6 מיליון דולר, בעיקר על רקע מכירת חברת ביוסייט. בקופת החברה היו 13.4 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השני של 2017, לפני ההנפקה.

טרנדליינס מפעילה שלוש חממות טכנולוגיות - חממת מכשור רפואי, חממת טכנולוגיה חקלאית (אגטק), שתיהן בישראל, וחממת מכשור רפואי נוספת בסינגפור. כמו כן יש לה קרן להשקעות המשך בחברות הבוגרות מן החממות וכן מעבדה לשיתופי פעולה המצאתיים עם חברות גדולות. לטרנדליינס אחזקות משמעותיות ב-46 חברות. היא הוקמה על ידי השותפים טוד דולינג'ר וסטיב רודס, שניהם אמריקאים שעלו לישראל והשתקעו בגליל, שם הקימו חממה טכנולוגית ראשונה בתמיכת המדען הראשי, אותה הצמיחו בהדרגה לטרנדליינס של היום.

החברה ביצעה כ-7 אקזיטים עד היום, בסכומים נמוכים, אך בהחזרים גבוהים, חברות א.טי.ויו, פוליטאץ', פלואוסנס, אינספירו, אינולאפ, ביוסייט וכן חברה נוספת שלא נחשפה.

ב-2015 ביקשה טרנדליינס לגייס הון דווקא בבורסה של קנדה, שכן רוב המשקיעים שלה הגיעו מאמריקה הצפונית, אולם הגיוס לא הצליח. כיוון שכבר הייתה מוכנה עם כל המסמכים והיועצים הדרושים להנפקה, ביצעה החברה פניית פרסה מהירה מזרחה והתארגנה להנפקה בסינגפור. באותו הזמן לא הייתה לה פעילות משמעותית בסינגפור, אך היו לה שותפויות בסין. בעקבות ההנפקה החלה החברה לחזק את הקשרים עם השוק הסינגפורי, הקימה את החממה המקומית והחלה לשתף פעולה עם רופאים ומובילי חדשנות במדינה.

בין החברות שטרנדליינס מסמנת היום כמעניינות, ואליהן כנראה יופנו רוב כספי הגיוס, נמצאות לוויטוס קרדיו, שפיתחה מכשיר המגן על הלב מפני התדרדרות בעת המתנה להשתלת לב; גורדיאן סרג'יקל, שמפתחת מכשיר לסגירה מהירה וקלה של חתכים לפרוסקופיים זעירים; אפיפיקס, שפיתחה שתל חדשני לטיפול בעקמת נעורים; עדן-שילד, שמייצרת חומר טבעי המבוסס על תמצית צמח מדברי ומשמש להגנת גידולים מפני מזיקים; וביופישנסי, שהטכנולוגיה שלה מסייעת להגדלה ניכרת של תפוקה של בריכות דגים.