תרגיל פתע? "חיל האוויר האמריקאי דימה מתקפה על צפון קוריאה"

במפגן כוח בסמוך לחצי האי, טסו מפציצים אמריקאים לצד מטוסי קרב דרום קוריאניים ויפניים, ברקע המתיחות עם פיונגיאנג וביקורו של טראמפ באזור ■ במשטר הקומוניסטי טוענים כי היה זה תרגיל פתע

דונלד טראמפ/ צילום: רוייטרס
דונלד טראמפ/ צילום: רוייטרס

שני מפציצים אמריקאים ערכו תרגיל בקרבת חצי האי הקוריאני, כשהם מלווים במטוסי קרב דרום קוריאניים ויפניים - כך מסר אמש (חמישי) חיל האוויר האמריקאי, שהדגיש כי התרגיל תוכנן מראש ולא היה בתגובה לשום התפתחות. המפציצים, מדגם B-1B, המריאו מגואם, הטריטוריה האמריקאית באוקיינוס השקט שספגה איומים מצד פיונגיאנג בחודשים האחרונים.

לטענת התקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית, היה זה "תרגיל פתע", שדימה מתקפה על שורת מטרות אסטרטגיות במדינה הקומוניסטית המבודדת, המסרבת להשעות את תכנית הגרעין שלה ומצהירה כי בכוונתה לפתח טילים המסוגלים לפגוע בשטחה של ארצות-הברית.

הנשיא דונלד טראמפ הזהיר כי הוא "ישמיד" את קוריאה הצפונית, אם זו תמשיך בפרובוקציות שלה, ולפי היועץ לביטחון לאומי שלו, הוא יאמר במהלך מסעו הקרוב באסיה כי "הזמן אוזל" במרוץ לעצירת פיונגיאנג. הגנרל הרברט מקמאסטר אמר כי הנושא יהיה במרכז סדר היום של הנשיא, שיצא ביום שישי להוואי, ומשם ימשיך ליפן, לקוריאה הדרומית, לסין , לווייטנאם ולפיליפינים. יהיה זה הביקור הארוך ביותר של נשיא ארצות-הברית באסיה זה יותר מ-25 שנה.

המתיחות בין ארצות-הברית לקוריאה הצפונית גאתה בחודשים האחרונים בעקבות שורת ניסויים בטילים בליסטיים וניסוי גרעינה שערך משטרו של קים ג'ונג און, חרף הסנקציות הבינלאומית המוטלות עליו. סוכנות הביון של קוריאה הדרומית העריכה כי השכנה מצפון נערכת לשיגור נוסף, אחרי הפסקה ממושכת מאז 15 בספטמבר - התקופה הארוכה ביותר בשנה הנוכחית.

בתדרוך למחוקקים בסיאול, נאמר כי זוהתה פעילות חשודה במתקני מחקר טילים בבירה פיונגיאנג, שם בוצע הניסוי האחרון, עם שיגור של טיל שחלף בשמי יפן.