לידר שוקי הון: "סיכוי גבוה להורדת דירוג נוספת לחוב של טבע"

סבינה לוי: "עיקר המיקוד של טבע בתקופה הקרובה צפוי להיות בייצוב הרווחיות וחיזוק המאזן. הסביבה העסקית בתעשיית הגנריקה בארה"ב תמשיך להיות מאתגרת, ואנו מעריכים שיש סיכוי נמוך להתאוששות מחירי הגנריקה ב-2018"

מניית טבע צנחה אתמול בכ-20% בסיום המסחר בוול סטריט, על רקע האכזבה מתוצאות הרבעון השלישי, ואזהרת הרווח שפרסמה החברה לשנת 2017.

סבינה לוי מנהלת מחלקת המחקר בלידר שוקי הון, מציינת בתגובה להודעה של טבע  כי "החולשה בתוצאות עסקי הגנריקה מגבירה את החששות שלנו בנוגע להשלכות אובדן הבלעדיות על הקופקסון על תוצאות החברה בשנים הקרובות".

עוד היא אומרת כי המינוף הגבוה מעלה את רמת הסיכון הגלומה בחברה, ו"אנו מעריכים כי על רקע הנמכת תחזית התזרים התפעולי קיים סיכוי גבוה להורדת דירוג נוספת לחוב החברה".

מניית טבע צנחה אתמול למחיר של 11.23 דולר והשלימה צניחה של יותר מ-80% בפחות משנתיים וחצי. ולוי מציינת לגבי תמחור המניה כי "בהחלט ייתכן כי לאחר הירידות, מחיר המניה כבר אינו יקר, אולם מהצד השני אנו לא רואים אירועים משמעותיים שיכולים לשנות בטווח הקרוב את הסנטימנט השלילי. בנוסף החברה עלולה לספוג כאמור הורדת דירוג ולהזדקק למקורות מימון נוספים, לרבות גיוס הון, דבר שעלול להכביד על המניה".

לסיכום, היא אומרת, אין ספק שמצבה של טבע אינו מזהיר בלשון המעטה, והאתגרים העומדים בפני המנכ"ל החדש רבים. "שנת 2018 צפויה להיות שנה לא פשוטה עבור החברה, ואנו לא פוסלים תרחיש של ירידה ברווח למניה לרמה של מתחת ל- 3 דולר. עיקר המיקוד של טבע בתקופה הקרובה צפוי להיות בייצוב הרווחיות וחיזוק המאזן. הסביבה העסקית בתעשיית הגנריקה בארה"ב תמשיך להיות מאתגרת, ואנו מעריכים שיש סיכוי נמוך להתאוששות מחירי הגנריקה ב- 2018". 

טבע פרסמה אתמול דוחות מאכזבים לרבעון השלישי ועדכנה שההכנסות השנתיות שלה יסתכמו ב-22.2-22.3 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת (שהונמכה ברבעון הקודם) ל-22.8-23.2 מיליארד דולר.

הרווח הנקי למניה, על בסיס Non-GAAP, יגיע ב-2017 ל-3.77-3.87 דולר בלבד, לעומת התחזית הקודמת ל-4.3-4.5 דולר. גם התזרים מפעילות שוטפת צפוי להיות נמוך יותר, 3.15-3.3 מיליארד דולר, לעומת תחזית ל-4.4-4.6 מיליארד דולר.

גם תוצאות הרבעון השלישי שפורסמו אתמול היו נמוכות מתחזיות השוק. טבע דיווחה על הכנסות של 5.6 מיליארד דולר, עלייה של 0.8% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הסתכם ב-530 מיליון דולר, עלייה מ-348 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP הגיע לכ-1 מיליארד דולר, שהם דולר אחד למניה, נמוך ב-4 סנטים מתחזיות האנליסטים.