קרדיט סוויס חותך את מחיר היעד לטבע ל-8 דולר

בנק ההשקעות חותך את מחיר היעד למניית טבע מ-14, כשההמלצה נשארת ללא שינוי - "תשואת חסר" ■ ההערכה היא כי המניה תמשיך במומנטום החלש בשבועות/חודשים הקרובים, כשהמשקיעים ימתינו לעדכון על התוכנית האסטרטגית מפי המנכ"ל החדש קאר שולץ

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

בנק ההשקעות קרדיט סוויס חותך את מחיר היעד למניית טבע מ-14 דולר ל-8 דולר, כשההמלצה נשארת ללא שינוי, "תשואת חסר". מחיר היעד החדש נמוך ב-29.8% מהמחיר הנוכחי ומשקף לטבע שווי של כ-8.1 מיליארד דולר בלבד.

האנליסט ואמיל דיוואן מקרדיט סוויס כותב כי "ההמתנה היא החלק הקשה ביותר" ומעריך כי המניה תמשיך במומנטום החלש בשבועות/חודשים הקרובים כשהמשקיעים ימתינו לעדכון על התוכנית האסטרטגית מפיו של המנכ"ל החדש, קאר שולץ.

דיוואן מפחית ב-12% בממוצע את הרווח הנקי הצפוי לטבע בשנים 2017-2019, כשלהערכתו הרווח יסתכם ב-3.74 דולר למניה ב-2017, ב-2.61 דולר ב-2018 וב-2.93 דולר ב-2019. נזכיר, שבעבר דובר בטבע על "רצפה" של 5 דולר לרווח למניה, אך הרצפה הזאת כבר מזמן אינה רלוונטית.

בנוגע למנכ"ל החדש כותב האנליסט כי לאור הרקע שלו והצלחותיו הקודמות, "אנו ממשיכים לקוות שהוא יוכל להציג תוכנית הגיונית שתעלה את טבע על המסלול להתאוששות". האנליסט מזכיר שטבע פועלת להפחית את החוב אך עם האתגרים הקיימים מצד הקופקסון הגנרי והשחיקה בגנריקה בארה"ב, התהליך הופך לקשה יותר. "החברה יכולה לפעול בכמה דרכים, כולל הפחתת ההוצאות התפעוליות, מו"מ מחודש על תנאי ההלוואות, ביטול הדיבידנד, הנפקת הון או מכירות נוספות של נכסים שאינם בליבת עסקיה", מציין דיוואן. "אנו מתרשמים שהחברה הופכת כל אבן בעסקיה ובוחנת את כל האפשרויות".