מצנזרת? אחרי טראמפ: הקהילה הביסקסואלית נגד טוויטר

משתמשי טוויטר הבחינו ביממה האחרונה כי החברה מצנזרת תמונות, קטעי וידאו וידיעות חדשותיות אשר מתויגים באמצעות ההאשטג "ביסקסואלים" (#bisexual) ■ ההאשטגים של הומוסקסואלים ולסביות (gay ו-lesbian) לא צונזרו

טוויטר / צילום: רויטרס
טוויטר / צילום: רויטרס

משתמשי טוויטר הבחינו ביממה האחרונה כי החברה מצנזרת תמונות, קטעי וידאו וידיעות חדשותיות אשר מתויגים באמצעות ההאשטג "ביסקסואלים" (#bisexual). עם זאת, ההאשטגים של הומוסקסואלים ולסביות (gay ו-lesbian) לא צונזרו. הדבר עורר זעם בקרב גולשים רבים, שדרשו מהרשת החברתית להבהיר את המדיניות שלה, וחלקם הפנו את תשומת-הלב לכך שהאשטגים גזעניים אינם מצונזרים. טוויטר מסרה בתגובה כי מדובר בתקלה בתוצאות החיפוש שתתוקן בהקדם.

בתחילת השבוע נקלעה טוויטר למשבר תקשורתי, כאשר עובד (או עובדת) שסיים את דרכו בחברה השבית את חשבון הטוויטר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במשך 11 דקות. לנשיא ארה"ב יש 42 מיליון עוקבים, והוא עושה שימוש תכוף במיוחד בחשבון הטוויטר שלו. בעבר הוערך כי החשבון של טראמפ והטראפיק שהוא מייצר שווה לטוויטר לא מעט. אנליסטים העריכו כי אם טראמפ יפסיק לצייץ או יסגור את החשבון תאבד טוויטר 2 מיליארד דולר מהשווי שלה. נציין כי שווי השוק של טוויטר עומד כיום על כ-15 מיליארד דולר.

המהלך של העובד, גם אם היה רק מעשה שובבות, עלול לעלות לו ביוקר. מומחים משפטיים מעריכים כי העובד עשוי להיתבע על ידי טוויטר במשפט אזרחי ואולי אף להתמודד עם כתב אישום פלילי. פול אום (Ohm), מומחה למשפטים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון אמר לוושינגטון פוסט: "אם הייתי העובד הזה, הייתי דואג לעצמי לעורך דין טוב שמתמחה בפלילים".