אגודת העיתונאים: פרס מפעל חיים לרינה מצליח ולשושנה חן

הנהלת אגודת העיתונאים בת"א החליטה להעניק את פרס מפעל החיים של כנס אילת לעיתונות 2017 לעיתונאיות רינה מצליח מחברת החדשות ושושנה חן מ"ידיעות אחרונות"

רינה מצליח / צילום:אוריה תדמור
רינה מצליח / צילום:אוריה תדמור

הנהלת אגודת העיתונאים בתל-אביב החליטה להעניק את פרס מפעל החיים של כנס אילת לעיתונות 2017 לעיתונאיות רינה מצליח מחברת החדשות ושושנה חן מ"ידיעות אחרונות".

מצליח מגישה כיום בחברת החדשות (לשעבר חדשות 2) שתי תוכניות בעקבות פיצול ערוץ 2 שיצא לדרך בתחילת החודש: "פגוש את העיתונות" ברשת ומהדורת "סיכום השבוע" בקשת. היא הצטרפה לחברת החדשות עם הקמתה ב-1993 ושימשה לאורך השנים ככתבת שטח, מגישת מבזקים, כתבת בכנסת וכתבת פוליטית.

על-פי ההודעה של אגודת העיתונאים, "מצליח סיקרה, בין היתר, את הפגנת הימין המפורסמת בכיכר ציון, שבה חשפה את כרזת רבין במדי אס.אס, ודיווחה על הסכם השלום בין ישראל לירדן ב-1994 ברבת-עמון; הייתה הראשונה לעלות לשידור עם הידיעה על פינויו של ראש הממשלה אריאל שרון לבית חולים לאחר האירוע המוחי הראשון בו לקה", וגם הראשונה שדיווחה "על מעברו של שמעון פרס למפלגת קדימה".

לאחרונה אף זכתה מצליח בפרס פרימור של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, על הסיקור המתמשך של פרשת "חטיפת ילדי תימן". 

מטעמה של מצליח נמסר: "אני מודה לאגודת העיתונאים בתל-אביב. בימים אלה של תהפוכות בתחום התקשורת, אני מקווה שהעיתונות בישראל תמשיך להיות כפי שהייתה עד היום, אחת הטובות בעולם".

שושנה חן החלה לעבוד ב"ידיעות אחרונות" לפני יותר מ-30 שנה. בהודעת האגודה נכתב כי "בזכות עבודתה, תחום הצרכנות הפך מתחום זניח ושולי לתחום ליבה הן במדורי הכלכלה והן בעיתונות הכללית, המודפסת והאלקטרונית", וכי "חן קבעה סטנדרט בלתי מתפשר ונטול פניות בבדיקות צרכניות במגוון נושאים.

בין הישגיה של חן מציינים באגודת העיתונאים את העובדה שהיא "התריעה על סימון לקוי של מוצרי מזון וחוסר שקיפות בפרסום מוצרים עם עודף סוכר, שומן ונתרן לפני שמשרד הבריאות החל לקדם רפורמה בנושא". עוד נכתב כי "ההשוואות שהיא עורכת בין מחירי הסלים לחג משפיעים מאד על פעולות רשתות השיווק".

מטעמה של חן נמסר: "זהו רגע של התרגשות וחשבון-נפש. הבחירה בי רק מגדילה את כובד האחריות לעשות מלאכתי באמונה. התפקיד להשמיע את קול הצרכן ולהילחם את מלחמתו רק הולך ונעשה קשה יותר ויותר. אני תפילה שאוכל רק להשתפר. תודה רבה לרבים שבלעדיהם לא הייתי מגיעה להישג זה".

בשנים קודמות זכו בפרסי מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות העיתונאים חיים יבין, יואל מרקוס, שלום קיטל, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום ז"ל, סבר פלוצקר, רון בן-ישי, רוני דניאל, סטלה קורין-ליבר, סימה קדמון, אהרל'ה ברנע, אורי אבנרי, אריה גולן, נחמיה שטרסלר, כרמלה מנשה, יחזקאל אדירם, נח קליגר ובינה לוז.