פרס פרימור של הרשות השנייה יוענק לרינה מצליח מחדשות 2

הפרס, בסך 10,000 שקל, יוענק למצליח על סיקור פרשת חטיפת ילדי תימן ■ פרסים נוספים על סך 6,000 שקל ו-4,000 שקל יוענקו לסיון כהן, לינוי בר-גפן וסיון קילנגבייל מערוץ 10

רינה מצליח / צילום:אוריה תדמור
רינה מצליח / צילום:אוריה תדמור

פרס פרימור של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו יוענק השנה לרינה מצליח מחברת החדשות של ערוץ 2. הפרס, בסך 10,000 שקל, יוענק למצליח על סיקור "פרשת חטיפת ילדי תימן", שעל-פי ועדת הפרס "הוביל לשינוי של ממש, כאשר השר הממונה על הסוגיה העביר המלצה להורות על חשיפת מסמכי גנזך המדינה ומסמכי הוועדות הממלכתיות שעסקו בנושא".

פרסים נוספים על סך 6,000 שקל ו-4,000 שקל יוענקו לעיתונאיות סיון כהן, לינוי בר-גפן וסיון קילנגבייל. כהן, מגישת התוכנית "הכול כלול" בערוץ 10, זכתה בפרס השני עבור תחקיר "עוקץ הקשישים" ששודר בתוכנית. בר גפן וקלינגבייל, מגישות התוכנית "עושות חשבון" באותו ערוץ, זכו בפרס השלישי עבור התוכנית שעסקה ב"הימורים בחסות החוק".

פרס פרימור מוקדש לזכרה של רחל פרימור ז"ל, לשעבר חברת מועצת הרשות השנייה. הוא מוענק מדי שנה לכתבות תחקיר בנושאים חברתיים ששודרו באחד מגופי הטלוויזיה והרדיו הנמצאים תחת פיקוחה של הרשות השנייה: זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, ערוץ 10, חדשות 2, חדשות 10 ותחנות הרדיו האזוריות.

אוה מדז'יבוז', יו"רית הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מסרה: "אנו רואים לנגד עינינו את חשיבותה של עיתונות מובילה שינוי ומתקנת עוולות".

אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, מסר: "אנו גאים ושמחים בזכייתה של מצליח. אין ספק כי האופן בו סיקרה את הפרשה הוא הוכחה לכך שעיתונות אמיצה מביאה לשינוי מציאות והישגים".