בנק הפועלים מתעניין ברכישת 17% ממחלבות גד

עשוי לרכוש את המניות מהקרן של ריצ'י האנטר, שותפתו להשקעה ברשת הולמס פלייס

יוגורט עזים מחלבות גד /צילום: אורן יצחקיאן
יוגורט עזים מחלבות גד /צילום: אורן יצחקיאן

האם בנק הפועלים ייכנס להשקעה במחלבות גד? פועלים שוקי הון, זרוע הבנקאות להשקעות של הבנק, מנהלת מגעים לרכישת 17% ממחלבות גד בתמורה ל-75 מיליון שקל, המשקפים לחברה שווי של 440 מיליון שקל.

המגעים מתנהלים מזה מספר חודשים, והם נמצאים בשלב מתקדם, אך עדיין אין ודאות האם אכן העסקה תצא אל הפועל. רכישת המניות אם תתבצע תהיה מקרן גרין לנטרן של ריצ'י האנטר, המחזיקה 49% מהמניות אותן רכשה לפני פחות משנתיים.

אם העסקה תצא אל הפועל, לא יהיה זה שיתוף-הפעולה הראשונה בין פועלים שוקי הון להאנטר - השניים ביצעו השקעה משותפת גם ברשת הולמס פלייס, שצפויה לצאת בזמן הקרוב להנפקה.

פועלים שוקי הון הגדילה ב-3 השנים האחרונות את השקעותיה הריאליות, וביצעה מספר השקעות בהן ברב בריח, ויה ובקרנות פרטיות. לפי הערכות, סך השקעותיה בשנים האחרונות הגיע לכמה מאות מיליוני שקלים.

בבנק מתעניינים בכניסה להשקעה במחלבות גד, שכן הם מצאו שברמת התשואה והסיכון מדובר בהשקעה מעניינת, וכי למחלבות גד פוטנציאל צמיחה לא מבוטל.

מחלבות גד הוקמה ב-1980 ונחשבת למותג פרימיום בעולם הגבינות. החברה מעסיקה 400 עובדים, כאשר חצי מפעילותה מתקיימת בשוק הקמעונאי ומחציתה בשוק המוסדי. בדצמבר 2015 רכשה קרן ההשקעות גרין לנטרן, של ריצ'י האנטר, יוסף אליאש ודני בן-רעי, 49% ממחלבות גד לפי שווי של כ-300 מיליון שקל. אם אכן תתבצע העסקה עם בנק הפועלים לפי שווי של 440 מיליון שקל, הרי שתהיה זו תשואה נאה של מעל 40% לקרן בתוך כשנתיים.

מחזור המכירות של הרשת היה 388 מיליון שקל ב-2016, והיא מהווה היום קרוב ל-4% ממכירות מוצרי החלב בשוק הקמעונאי. רק לפני עשור, ב-2006, עמד מחזור המכירות שלה כ-140 מיליון שקל. מדובר בזינוק של177%.

במסגרת הסכם מחלבות הגולן, שנחתם ב-2007, הפכה גד ליצרנית המותג הפרטי לשוק המקצועי לכל סוגיו. החיבור עם מחלבות הגולן נמשך כבר שנים רבות, ואיפשר לגד להיכנס לקטגוריות נוספות בעולם הקמעונאות בשילוב עם רמת הגולן, כמו המותג הפרטי של שופרסל. כך, מערך ההפצה של גד אפשר למחלבות הגולן להתרחב. בנוסף, גד ניהלה במהלך השנה מגעים לרכישת מחלבות הגולן, שעדיין לא הסתיימו, לצד מגעים עם מחלבות השומרון.