ירידה בהכנסות נייר חדרה - אך הרווח זינק בחדות ל-16 מיליון ש'

נייר חדרה סיכמה אתמול את הרבעון השלישי של השנה, ובנק הפועלים הוציא היום עדכון: "דוחות טובים, שהמשיכו את מגמת השיפור הניכר בתוצאות העסקיות, שנרשמת זה מספר רבעונים"

נייר חדרה  סיכמה אתמול (ג') את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה בהכנסות לכ-405 מיליון שקל, לעומת הכנסות בהיקף של כ-413 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון במחזור המכירות נבע בעיקר מירידה במכירות מגזר ניירות כתיבה והדפסה בסך של כ-13 מיליון שקל, על רקע התחזקות השקל מול הדולר בין התקופות. מנגד, מכירות מגזר מוצרי אריזה וקרטון גדלו בסך של כ-8 מיליון שקל.

עם זאת, בשורה התחתונה הציגה החברה זינוק חד ברווח הנקי לכ-16 מיליון שקל, לעומת כ-4 מיליון שקל רווח ברבעון השלישי של 2016. בחברה מסבירים כי הזינוק ברווח הנקי הושג בעיקר הודות לגידול ברווחיות הגולמית והתפעולית בשלושת מגזרי הליבה של החברה.

עוד עולה מהדוחות כי ה-EBITDA רשם עלייה של 19% לכ-44 מיליון שקל, ותזרים המזומנים השוטף ברבעון החולף הסתכם בכ-37 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה גדי קוניא ציין כי "אנו מרוצים מתוצאות הרבעון השלישי ומתוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה וגאים ביכולתנו להציג שיפור עקבי ברווחיות לאורך רבעונים כה רבים. אנו ממשיכים במיקוד בשרשרת הערך של החברה לטובת המשך שיפור הרווחיות באמצעות חיזוק הסינרגיה בין מגזרי הפעילות השונים. החודשים האחרונים מעידים כי נייר חדרה כחברת מוצרי אריזה, נייר ומחזור פועלת בשוק הנהנה מביקוש גובר בעולם כולו. מגמת הגידול בביקוש למוצרי אריזה וקרטון מתמשכת לאורך שנים והשנה באה לידי ביטוי גם בעליית מחירים עולמית. מגמות כמו צמיחת היקף פעילות המסחר המקוון בעולם כולו, אף מאיצות את הגידול. לצד השיפור ברווחיות ובהתבסס על תזרים המזומנים החזק שמייצרת פעילות החברה אנו ממשיכים להשקיע במכונות וציוד חדישים, כמנוף להתייעלות עתידית ושיפור הרווחיות של תחומי הפעילות הקיימים".

במקביל, בנק הפועלים הוציא היום עדכון להמלצתו למניה, ומציין כי החברה פרסמה דוחות טובים, שהמשיכו את מגמת השיפור הניכר בתוצאות העסקיות, שנרשמת זה מספר רבעונים.

"במהלך השנתיים האחרונות עברה נייר חדרה שינויים משמעותיים במבנה החברה ובהנהלתה. מכירת פעילויות שאינן קשורות לעסקי הליבה, בשילוב עם מהלכי התייעלות עמוקים לאורך כל שרשרת האספקה, הסירו לא מעט משקל מעל גב החברה, והובילו לשיפור הדרגתי, הן בתוצאות החברה, והן במצבת החובות שלה. לפני כשנתיים הועברה השליטה בחברה לידי קרן ההשקעות פימי, שתומכת ומובילה את השינויים בחברה. אמנם, נייר חדרה עדיין מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים בסביבתה העסקית, אולם ברבעונים האחרונים מסתמן כי תוכנית ההבראה נושאת פרי ותורמת לשיפור הדרגתי, אך יציב בתוצאותיה. על אף הצמצום באפסייד לעומת מחיר היעד, אנו מוסיפים להמליץ על מניית נייר חדרה ב'תשואת יתר'", נכתב בנייר מטעם הבנק.