ח"כ דוד אמסלם: ליאור חורב כינה אותי בטוויטר "דודי-דו"

ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ אמסלם דנה בהעסקתו של יועץ התקשורת חורב ע"י משטרת ישראל, דיון שהוכתר כ"השתלחות יועץ התקשורת של המפכ"ל ודוברת המשטרה ביו"ר הוועדה ובחברי הכנסת"

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דוד אמסלם עסקה היום (ד') בהעסקתו של יועץ התקשורת ליאור חורב על-ידי משטרת ישראל בהסכם העסקה באמצעות חברת גולדפינגר תקשורת בע"מ. נושא הדיון הוכתר כ"השתלחות יועץ התקשורת של המפכ"ל ודוברת המשטרה ביו"ר הוועדה ובחברי הכנסת".

במהלך הדיון אמר ח"כ אמסלם שציוציו של חורב ברשתות החברתיות חרגו מן המותר ליועץ המועסק באופן פרטי על-ידי המשטרה.

"גלובס" פרסם בעבר שמסמכי המכרז של חורב, באמצעות גולדפינגר תקשורת בע"מ, לא כללו את שמו של חורב כמי שמועסק, אלא רק את שם החברה, וכן שלא צורף להם הסכם ניגוד העניינים של חורב.

הבוקר במהלך הדיון ציין מבקר הפנים של המשרד לבטחון פנים, יואל הדר, כי עבר על מסמכי המכרז ואופן העסקת חורב ומצא כי לא נפל בהם פגם. הוא הוסיף כי כמה חודשים אחרי ינואר 2017, עת נכנס המכרז המחודש של חורב לחידוש, הוא הוחתם על מסמך נוסף (תצהיר), לפיו הוא מחויב בכללי התבטאות ברשתות. אמסלם העיר כי החתימה על אותו המסמך הגיעה אחרי שהוא אמסלם פתח את הנושא בוועדת הפנים של הכנסת.

במהלך הדיון הציג אמסלם ציוצים מתוך חשבון הטוויטר של חורב, שבהם הוא כביכול מלגלג עליו, ובהם ציוץ שכתב: "נשארו כרטיסים למופע של דודי דו?".

בדוח מבקר המשרד לביטחון הפנים נכתב כי ציוציו "הבוטים" של חורב על נבחרי ציבור מפרים את תנאי ההסכם שלו עם המשטרה. הדוח חובר לבקשת השר גלעד ארדן.

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) טענה במהלך הדיון כי אמסלם מבצע "משפט שדה" לחורב, ואחרי שדיברה מספר פעמים ללא רשות, יו"ר הוועדה אמסלם הוציא אותה מחדר הוועדה.