טוויטר עוברת לציוצים של 280 תווים, הגולשים מתקשים להתרגל

הרשת החברתית הכפילה את אורך הציוצים, אף על-פי שבניסויים שערכה רק מעטים ניצלו את האפשרות הזאת ■ אחד הגולשים: "למי יש זמן לקרוא 280 תווים עכשיו? למוח שלי כבר יש מגבלה של 140 תווים"

טוויטר / צילום: בלומברג
טוויטר / צילום: בלומברג

טוויטר מוותרת רשמית על אחד הסמלים הבולטים ביותר שלה - 140 התווים. ביממה האחרונה הרשת החברתית הכפילה את אורך הציוצים (הפוסטים) שהגולשים יכולים לכתוב בה ל-280 תווים. המהלך הזה מגיע בהמשך לניסוי שערכה טוויטר בקרב במספר מצומצם של משתמשים, שקיבלו עוד בספטמבר את האפשרות לכתוב ציוצים ארוכים יותר. השינוי חל כמובן גם על ציוצים בעברית.

בהודעה שפרסמה בבלוג שלה טענה טוויטר כי השינוי יאפשר לגולשיה להתבטא יותר בקלות, מבלי לפגום בקצב המהיר שמזוהה כל-כך עם השירות. לדבריה, 9% מהציוצים שפורסמו בטוויטר עמדו על 140 תווים בדיוק, מה שמעיד על כך שהגולשים היו שמחים לעוד מקום. ואולם, בניסוי שערכה רק מעטים מהם אכן ניצלו את האפשרות הזאת: רק 5% מהם היו ארוכים מ-140 תווים, ורק 2% מ-190 תווים. "חוויית הקריאה שלכם לא תשתנה משמעותית", הבטיחו בטוויטר.

ואולם, לא מעט גולשים הביעו חוסר שביעות-רצון מהאפשרות החדשה, שעשויה לפגום בייחודיות של הרשת החברתית ולהפוך אותו דומה יותר למתחרה הגדולה, פייסבוק. באתר "הגרדיאן" ריכזו כמה תגובות שזכו לפופולריות: יותר מ-15 אלף גולשים עשו לייק לציוץ שבו נכתב "לא, טוויטר, תראו מה עשיתם". אחר כתב: "למי יש זמן לקרוא 280 תווים עכשיו? למוח שלי כבר יש מגבלה של 140 תווים".

גולשים אחרים הביעו שביעות-רצון מהשינוי, מחו על כך שהרשת החברתית עדיין אינה מאפשרת לערוך את הציוצים לאחר פרסומם, או תהו כיצד יסתגל לשינוי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ - שהשימוש התכוף וחסר המעצורים שלו בטוויטר כבר הפך לסמל.

מי שרחוקים מכל המהומה הם הגולשים במזרח אסיה: בסינית, קוריאנית ויפנית הגבלת ה-140 תווים תישמר לפי שעה, מכיוון שבשפות אלה אפשר להגיד יותר בפחות תווים.