המדדים בוול סטריט סגרו בשיא; אפל בשווי של 900 מיליארד ד'

בזירת המאקרו לא פורסמו היום נתונים ■ דוחות: 21st Century Fox, כיל, דלק US, חברת WIX, רשת ההמבורגרים וונדי'ס ועוד

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים המסחר היום (ד') בעליות. בזירת המאקרו לא יפורסמו היום נתונים, ועונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכה. אתמול הסתיים המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת.

 

באתר הכלכלי מרקטווץ' ביצעו בדיקה לרגל "חגיגות" שנה מהיבחרו של דונלד טראמפ לבית הלבן, ולפיה מדד הדאו ג'ונס זינק ב-28.5% מאז היבחרו לנשיא ארה"ב ב-8 בנובמבר 2016 - הזינוק החד ביותר מזה כ-70 שנה. בפעם האחרונה שנרשם כזה זינוק ביום שאחרי הבחירות זה היה ב-1945 לאחר היבחרו של פרנקלין ד. רוזוולט וסגנו הארי טרומן, שלקח את כס הנשיאות אחרי מותו של רוזוולט זמן קצר אחרי תחילת הקדנציה. 

שלושת המדדים המובילים בוול סטריט רושמים זינוקים שנתיים של 16%-26% בהשראת ההתרחבות בכלכלת ארה"ב, עלייה ברווחי החברות, וציפיות כי ממשל טראמפ יעביר את רפורמת קיצוצי המס ורפורמות אחרות שמעודדות צמיחה. 

בחברת המחקר Alliance Bernstein סבורים כי אין כיום סימנים להפסקה קרובה בהתאוששות הכלכלית בארה"ב, באירופה ובמשקים צומחים. אין גם רמזים לעלייה בלחצים אינפלציוניים, למרות הרמה הנמוכה מאוד של קצב עליית המחירים. עפ"י תחזית שהציג נוח וייסברג, ראש מחלקת אסטרטגיה של מניות בארה"ב בחברת המחקר, מדד S&P 500 יגיע בסוף שנת 2018 לאזור מטרה של 2,650 נקודות, בעקבות עלייה ברווח למניה בחברות המדד לממוצע של 151 דולר, לעומת צפי לממוצע של 126 דולר למניה אצל אנליסטים אחרים. 

בגזרת הדוחות הכספיים היום ידווחו  21st Century Fox  , כיל דלק US , חברת WIX , רשת ההמבורגרים וונדי'ס (סימול WEN), קבוצת הפיננסים Ambac Financial (סימול Ambc), ועוד.   

חברת סנאפ  , מפעילת אפליקציית סנאפצ'ט, פרסמה אמש דוחות חלשים והמניה צנחה אחרי המסחר. הכנסותיה של סנאפצ'ט עמדו על 208 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-235 מיליון. ההפסד הנקי צמח ל-443 מיליון דולר, יותר מפי שלושה מאשר ברבעון המקביל בשנה שעברה. גם מספר המשתמשים הפעילים, 178 מיליון איש, היה נמוך מהתחזיות. היום דווח בארה"ב כי ענקית האינטרנט הסינית טנסנט (מפעילת אפליקציית Wechat הפופולרית) רכשה כ-10% ממניות סנאפ (שאינן מעניקות זכויות הצבעה בחברה) - בצעד שנתפס כהבעת אמון בסנאפ והנהלתה.

אפל המשיכה להכות את השווקים והחברה עברה להיסחר ברמות שיא עם שווי של 900 מיליון דולר.