חברת המחשוב אול אין טרייד תנסה לגייס 40 מיליון שקל

מטיוטת התשקיף עולה כי בסיכום 2016 הכנסותיה של החברה הסתכמו ביותר מ-100 מיליון שקל ■ רוב ההכנסות (92 מיליון שקל) הגיעו מתחום המחשוב, והיתר מתחום המיחזור

הבורסה בת"א / צילום: בלומברג
הבורסה בת"א / צילום: בלומברג

חברה נוספת שמקדמת את הנפקת מניותיה בבורסה, היא חברת המחשוב אול אין טרייד, שנמצאת בשליטת משפחת רייכמן, המעוניינת לגייס כ-40 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקל "לפני הכסף".

את ההנפקה מובילה רוסאריו קפיטל. פעילותה העיקרית של אול טרייד מתרכזת בשירות לחלפים של ציוד חומרה בתחום המחשוב ומתן שירותי תמיכה ואחריות למוצרים אלה. נוסף על כך, היא פועלת בתחום של מחזור פסולת אלקטרונית, ובסך הכל מעסיקה כ-130 עובדים.

את כספי ההנפקה מייעדת החברה לתמיכה בהגדלת מכירות תחום המחשוב ולהרחבת פעילות המיחזור. מנכ"ל החברה הוא גדי רייכמן, בנו של בעל השליטה, עודד רייכמן - שהוא אחיו של פרופ' אוריאל רייכמן, אשר אינו מעורב בפעילות החברה.

בסוף 2015 רכשה אול אין טרייד מהקפאת הליכים את פעילותה של חברת חיון מחשבים, שנסחרה בעבר בבורסה, תמורת כ-1.5 מיליון שקל וערבויות בסכום דומה - מה שסייע לשיפור ניכר בתוצאות הכספיות שלה.

מטיוטת התשקיף עולה כי בסיכום 2016 הכנסותיה של החברה הסתכמו ביותר מ-100 מיליון שקל - זינוק של 46% ביחס ל-2015. רוב ההכנסות (92 מיליון שקל) הגיעו מתחום המחשוב, והיתר מתחום המיחזור. הרווח הנקי שלה ב-2016 צמח ב-19% והתקרב ל-4 מיליון שקל.

במחצית הראשונה של 2017 הכנסות החברה צמחו ב-26% והגיעו ל-50 מיליון שקל - 43 מיליון שקל מתוכם הגיעו מתחום המחשוב והיתר מתחום המחזור, והרווח הנקי הגיע ליותר מ-3 מיליון שקל. הונה העצמי של אול אין טרייד עמד בסוף יוני על 21 מיליון שקל, מול סך התחייבויות של 34 מיליון שקל, בעוד שקופתה ריקה ממזומנים.

במסגרת פעילות המחשוב שלה, מלבד יבוא, יצוא, רכישה ומכירת מוצרי מחשב, אול אין טרייד מתמחה בחידוש ציוד חומרה, שיפוץ ותיקון מוצרים ומכירתם מחדש. להערכת החברה, מפעל מחזור הפסולת האלקטרונית, שבאזור התעשייה ברקן, הוא כיום "המפעל האוטומטי המתקדם הגדול במזרח התיכון בתחום מחזור פסולת אלקטרונית", בעל קיבולת טיפול מקסימלית שנתית של 30 אלף טונות. במסגרת פעילות המפעל, כחלק מתהליך המחזור, הפסולת האלקטרונית שממוינת משמשת להפקת מתכות יקרות, כמו זהב, כסף, פלדיום, פלטינה ועוד.

עוד עולה מטיוטת התשקיף כי גדי רייכמן מתכנן לנצל את ההנפקה לשדרוג תנאי העסקתו, ולהעלות את דמי הניהול החודשיים שלו בכ-25%, מ-65 אלף שקל כיום לכ-80 אלף שקל, נוסף על עוד הטבות ומענק על בסיס תוצאות החברה. עלות העסקתו ב-2016 עמדה על כ-680 אלף שקל.