שרה בריטית התפטרה לאחר שהסתירה פגישה עם נתניהו

השרה לפיתוח בינלאומי פריטי פטאל התפטרה מהממשלה הבריטית ■ פטאל הסתירה את עצם קיום הפגישות עם נתניהו, לפיד ושטייניץ מראשת הממשלה תרזה מיי ומשר החוץ בוריס ג׳ונסון

תרזה מיי/ צילום:רויטרס
תרזה מיי/ צילום:רויטרס

בריטניה: השרה לפיתוח בינלאומי פריטי פטאל התפטרה מן הממשלה אחרי שנודע שהיא נפגשה עם ראש הממשלה נתניהו וח״כ יאיר לפיד בעת חופשתה בישראל בחודש אוגוסט. בנוסף היא נפגשה עם השר לבטחון פנים גלעד ארדן בעת ביקורו בלונדון בחודש ספטמבר ועם מנכ״ל משרד החוץ הישראלי יובל רותם במהלך עצרת האו״ם. פטאל הסתירה את קיום הפגישותפטאל הסתירה את עצם קיום הפגישות מראשת הממשלה תרזה מיי ומשר החוץ בוריס ג׳ונסון. את הפגישות ארגן עבורה לוביסט שמרן, לורד פולאק ופטאל הסתבכה כאשר לפני כמה ימים טענה שהפגישות היו באישור שר החוץ ג׳ונסון, טענה שהיא נאלצה להתנצל עליה כעבור זמן קצר.

פטאל יצרה מבוכה פוליטית עבור מיי כאשר ביקרה במהלך חופשתה גם ברמת הגולן ובין השאר ניסתה לגשש האם יהיה אפשר לשלוח כספי סיוע מבריטניה לנושא הטיפול הרפואי בפצועים הסורים. בעוד ישראל זוכה לשבחים בנוגע לסיוע ההומיניטארי, רמת הגולן נתפסת על ידי העולם כשטח כבוש המוחזק על ידי ישראל בניגוד לחוק הבינלאומי.

פטאל היא השרה השניה המתפטרת תוך שבוע, דבר המייצר קשיים פוליטיים נוספים עבור מיי ומדגיש את חולשתה הפוליטית. מיי דרשה מפטאל לשוב לבריטניה מנסיעה לאוגנדה ואתיופיה לאחר פרסומים על פגישותיה עם נתניהו. התקשורת בבריטניה עקבה באמצעות הרשתות החברתיות ושידורים חיים על נתיב טיסתה חזרה לבריטניה, כולל שידורים חיים של נחיתת מטוסה, בשל המפולת הפוליטית הצפויה למיי.

כאשר מיי נפגשה עם נתניהו ביום חמישי שעבר, היא לא היתה מודעת לכך ששרה ממשלתה נועדה עמו במהלך הקיץ האחרון, דבר שגרם גם למיי מבוכה.