נאוויטס: עלייה של מעל ל-65% בשווי של פרויקט בקסקין

ההערכה העדכנית של NSAI מצביעה על עלייה כ-29% בהיקף עתודות הנפט (מ-184 מיליון חביות ל-237 מיליון חביות) ■ תחילת ההפקה הוקדמה ליולי 2019

גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים
גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים

שותפות נאוויטס פטרוליום  מדווחת היום (א') כי מפעילת פרויקט בקסקין, בו היא שותפה ב-5% (עם אופציה להגדלה ל-7.5%), עדכנה את השותפים בפרויקט על שיפור מהותי בפרויקט, אשר פיתוחו החל בפברואר 2017. נאוויטס מדווחת על קבלת דוח משאבים עדכני ממנו עולה כי עתודות הנפט בחלק הצפוני של הפרויקט עלו בכ-29% ביחס לנתונים שנמסרו בעבר וכן מדווחת על כך שתחילת ההפקה הוקדמה ליולי 2019 והתקציב המאושר של הפרויקט הופחת בכ-156 מיליון דולר.

פרויקט בקסקין הינו תגלית בפיתוח, הנחשבת לאחת מתגליות הנפט הגדולות בשנים האחרונות במפרץ מקסיקו ארה"ב. נכס זה מופעל על ידי LLOG Exploration, והינו הנכס המשמעותי של שותפות נאוויטס פטרוליום, אשר פיתוחו מומן במלואו באמצעות הנפקת אג"ח בבורסה בתל אביב בחודש יולי האחרון. השותפים האחרים בפרויקט הינם חברת הנפט Repsol וקרנות הפרייבט אקוויטי ריברסטון ובלקסטון.

ההערכה העדכנית של NSAI מצביעה כאמור על עלייה כ-29% בהיקף עתודות הנפט (מ-184 מיליון חביות ל-237 מיליון חביות). העלייה בהיקף העתודות במאגר "בקסקין צפון" מגדילה את היקף העתודות הנפט הכולל במאגר בקסקין (צפון ודרום) ל-515 מיליון חביות, וזאת לעומת ההערכה הקודמת שעמדה על 486 מיליון חביות.

עדכון NSAI התקבל כתוצאה מעבודות ניתוח, שנערכו בשנה האחרונה, ביחס למידע מקידוחי האקספלורציה ההערכה והאימות שבוצעו בפרויקט וכן ממידע שהתקבל לאחרונה ממאגרים אנלוגיים למאגר בקסקין.

במקביל, מפעילת הפרויקט עדכנה את שותפי הפרויקט, כי לוחות הזמנים של הפרויקט התקצרו וההפקה תחל כבר בחודש יולי 2019, וזאת בהשוואה להערכה הקודמת לפיה ההפקה תוכננה להתחיל רק בחודש דצמבר 2019.

בנוסף, שותפי הפרויקט אישרו תכנית פיתוח עדכנית הכוללת תקציב עדכני. התקציב העדכני המאושר של הפרויקט הינו בסך של כ-541 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתקציב הפיתוח המקורי של כ-697 מיליון דולר, חיסכון של כ-156 מיליון דולר. החיסכון משקף את הירידה המתמשכת בעלויות הציוד והשירותים, לרבות עלות החכרת אסדת הקידוח לביצוע קידוחי הפיתוח.

יו"ר נאוויטס פטרוליום גדעון תדמור ציין עם פרסום הדיווח כי "אנו מברכים על השיפורים המהותיים בתקציב, בתזרים המהוון ובקצב הפיתוח של פרויקט בקסקין, הנחשב כיום לאחד מפרויקטי הפיתוח הגדולים במפרץ מקסיקו. העדכונים בפרויקט מעניקים משנה תוקף לאסטרטגיה של נאוויטס לרכוש זכויות בתגליות קיימות במפרץ מקסיקו ארה"ב ולפתחן במהירות, תוך ניצול העלויות הנמוכות השוררות כיום בתעשייה".