אחרי הביטול: בורסת סינגפור מחדשת את הפסקת הצהריים

ההפסקה תימשך שעה בין 12:00 ל-13:00, זמן מקומי, בכל אחד מימי העבודה

דוכן אוכל במרינה של סינגפור. הסוחרים מחו / צילום: רויטרס, Thomas White
דוכן אוכל במרינה של סינגפור. הסוחרים מחו / צילום: רויטרס, Thomas White

הסתיימה הבצורת בהפסקת הצהריים שממנה סבלו הסוחרים בבורסת סינגפור. לאחר שבורסת סינגפור, הידועה בראשי התיבות SGX, החליטה לפני יותר משש שנים לבטל את הפסקת הצהריים של הסוחרים, היא הכריזה על חידושה של הפסקת צהריים בת שישים דקות - מהשעה 12 ועד השעה 1, זמן מקומי - בכל אחד מימי העבודה. הפסקת צהריים זו תתקיים בו-זמנית עם הפסקות הצהריים בבורסות הונג-קונג וסין היבשתית.

במארס 2011 ביטלה בורסת סינגפור את הפסקת הצהריים המסורתית, במטרה לשפר את התחרותיות מול הבורסות האחרות באזור אסיה-פסיפיק, אך בשעה המקובלת להפסקת צהריים הידלדל נפח המסחר בלאו הכי.

פטריק מוהר, מנהל ייעוץ ביצועי ב-Instinet, חישב כי בעשרים הימים האחרונים, התרחש 5.5% בלבד מנפח המסחר בבורסת סינגפור בשישים הדקות מ-12 עד 1 בצהריים, וכי מדובר בשעה האיטית ביותר ביום המסחר.

בארה"ב הולך וגווע המנהג לצאת מהמשרד בהפסקת הצהריים כדי לאכול בחוץ, ובאף בורסה גדולה במדינות המערב אין הפסקת צהריים, אך במדינות אסיאניות רבות התושבים עדיין מקדשים את השעה שנועדה לארוחת הצהריים, והמשמשת לא רק לאכילה אלא גם לנטוורקינג.

ב-2012 מחו מאות ברוקרים בהונג-קונג על החלטת בורסת הונג-קונג לקצץ את הפסקת הצהריים בת השעתיים במסחר לשעה אחת בלבד, כפי שהיא נוהגת עד היום.

חידוש הפסקת הצהריים בבורסת סינגפור התבצע בתגובה למאמצי שדולה קדחתניים מצד הסוחרים, לדברי מוהר. "מאוד אכפת להם מארוחת הצהריים שלהם", ציין מוהר.

זה זמן רב שסינגפור מתפקדת כמרכז פיננסי חשוב באסיה, ובשנים האחרונות היא הפכה גם למקום מושבם של מרכזי נתוני היי-טק. מתחילת השנה רשם שוק המניות של סינגפור עלייה חדה, בדומה למרבית שוקי המניות האחרים באסיה וברחבי העולם. מדד FTSE Straits Times העפיל מתחילת השנה ב-19%.