משבר הרכבת: לא-יהודים יבצעו את העבודות ברכבת בשבת

(עדכון) - שר הבריאות מעביר היום מסר חד לרה"מ, לפיו אם במהלך השבת ייערכו עבודות תשתית ברכבת, הוא יתפטר מהממשלה ביום ראשון ■ "המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל מהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל"

יעקב ליצמן / צילום: אוריה תדמור
יעקב ליצמן / צילום: אוריה תדמור

לאחר שמוקדם יותר פורסם כי ליצמן מאיים להתפטר מהממשלה בתוך 48 שעות, מלשכתו של השר ליצמן עדכנו שהפתרון למשבר הושג על ידי השר חיים כץ ובתיאום עם עובדי הרכבת. העבודות בתיקון הקו באיזור דימונה ובאר שבע יעשו רק בשבת הזו, ורק על ידי עובדים אשר אינם יהודיים. לדברי דוברו של ליצמן, השר חיים כץ שוחח עם הגורמים הרלבנטיים וסיכם זאת עמם.

לדבריו, אם ההסכם הזה יופר, האיום בפירוק הקואליציה יושב על כנו.

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (ו') לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי בכוונתו להתפטר מהממשלה כבר ביום ראשון הקרוב - זאת במידה ויתבצע חילול שבת בעבודות התשתית לרכבת שאמורות להיערך במהלך השבת.

"המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו, ומהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת", נימק ליצמן את ההחלטה.

האיום של ליצמן הלך והפך במהלך היום לחריף הרבה יותר - זאת לאחר שבתחילה איים רק להימנע מהצבעה עם הממשלה ובוועדת השרים ביום ראשון הקרוב, כך פורסם הבוקר בידיעה בעיתון "המודיע". בבית האדמו"ר מגור קראו את הידיעה - והורו לליצמן להחריף את האיום - ולהפוך אותו לחריף הרבה יותר.

בסביבתו של ליצמן מפנים אצבע מאשימה לא רק כלפי ראש הממשלה נתניהו בסוגיית עבודות הרכבת בשבת, שלפני כשנה איימה על שלמות הקואליציה - אלא גם כלפי שר התחבורה ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה חיים כץ, שעבודות התשתית ברכבת בשבת מבוצעות למעשה מתוקף סמכותו ותפקידו.

גורמים ברכבת ישראל הגיבו היום לאיום של השר ליצמן להתפטר בעקבות עבודות התשתית המתוכננות להתבצע ברכבת בשבת, ומסרו כי הם פועלים בהתאם להוראות הממשלה.