מניית בגיר צנחה בחדות בלונדון אחרי פרסום אזהרת הרווח

חברת האופנה הישראלית עדכנה כי ישנה האטה בקצב ההזמנות המתקבלות אצלה וכי חלק מההזמנות שאותן החברה ציפתה לקבל במחצית זו נדחו למחצית הראשונה של 2018

מנייתה של חברת האופנה הישראלית בגיר   צנחה היום (ב') בחדות בבורסת לונדון, לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח. מוקדם יותר היום איבדה המניה כמעט מחצית מערכה. בגיר, שנסחרת בבורסת AIM בלונדון, עדכנה כי ישנה האטה בקצב ההזמנות המתקבלות אצלה, נכון למחצית השנייה של השנה. במקביל, חלק מההזמנות שאותן החברה ציפתה לקבל במחצית זו נדחו למחצית הראשונה של 2018.

התוצאה של ההאטה והעיכוב, לצד עלייה בהוצאות הייצור בפרט בווייטנאם, משמעותם שהחברה מצפה כעת להכנסות ו-EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) נמוכים מהתחזיות הקודמות, כך נכתב בדיווח.

החברה הוסיפה שבכוונתה לבצע קיצוץ נוסף בהוצאות, בהיקף שנתי כולל של 2 מיליון דולר. במבט ל-2018, החברה מצפה שהאתגרים יישארו זהים, אך להערכתה הקיצוצים יאפשרו לה להציג רווחיות.
בד בבד, בגיר ציינה כי היא במגעים מתקדמים עם יצרנית טקסטיל בינלאומית מובילה (ששמה לא נמסר), במטרה ליצור שיתוף פעולה אסטרטגי שיכלול גם השקעה בבגיר.

"זוהי תקופה תחרותית ביותר, ויחד עם זאת, מאכזב מאוד שאנו לא עומדים ביעדינו לשנה זו", מסר המנכ"ל ערן יצחק. "החברה עברה שינוי משמעותי והיא בעמדה טובה בהרבה להתחרות בשוק. אם תיווצר שותפות אסטרטגית עם יצרנית הטקסטיל, נגיע במהירות רבה יותר ליעדים שלנו".

בגיר נסחרת כיום לפי שווי של 5.8 מיליון ליש"ט בלבד. בגיר הונפקה לראשונה בלונדון ב-2014 בהובלת צביקה בארינבוים וקרן פימי, לפי שווי של 66 מיליון דולר אחרי הכסף. זמן קצר לאחר מכן, החברה נקלעה למשבר חריף ואיבדה את רוב שוויה. בתחילת השנה בגיר גייסה 1.6 מיליון דולר מקרן נוקד ובית ההשקעות אקסלנס.

בסוף 2016 חזר בארינבוים לשלוט בחברה, שתחת בעל הבית החדש-ישן גייסה הון וחתמה על הסדר חוב עם הבנקים המלווים. במהלך המשולב גייסה בגיר כ-10 מיליון דולר בהנפקת מניות, כשלחלק ניכר מסכום הגיוס היה אחראי בארינבוים עצמו - מהלך שחיזק את הדומיננטיות שלו בחברה. בסיוע כספי הגיוס הסדירה בגיר את חובותיה, בהיקף של 21 מיליון דולר, לבנקים לאומי ודיסקונט, שהסכימו לספוג "תספורת" של כמה עשרות אחוזים.