ליצמן הרס לדרעי את המסיבה; המגזר העסקי יחכה לתום המשבר

דרעי תכנן לחגוג היום רפורמה נרחבת בתחום רישוי העסקים ■ "בזמן שהקואליציה נמצאת במשבר, ושר הבריאות מתפטר מתפקידו בגלל השבת - אי-אפשר לחגוג רפורמה כזאת כפי שראוי וצריך לחגוג אותה, שכן מדובר בבשורה של ממש"

אריה דרעי ויעקב ליצמן / אפי שריר - ידיעות אחרונות
אריה דרעי ויעקב ליצמן / אפי שריר - ידיעות אחרונות

התפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן מהממשלה קלקלה ליו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, את התכנית לחגוג היום (א') רפורמה נרחבת בתחום רישוי העסקים. במהלך השבוע שעבר העבירה לשכתו של דרעי את הצעת ההחלטה שגיבש, ובמרכזה רפורמה ברישוי העסקים.

ההצעה הונחה על שולחן מזכירות הממשלה, ודרעי היה נחוש לאשר אותה בישיבת הממשלההיום. זמן קצר לאחר אישור הרפורמה, התכוון דרעי לקיים במשרד הפנים בירושלים מסיבת עיתונאים מיוחדת, ובה יפרט אודות עיקרי המהלך שאמור להקל באופן ניכר על המגזר העסקי.

אלא שלמערכת הפוליטית יש חיים משלה, ועל רקע הודעתו של ליצמן, על כוונתו להתפטר מתפקידו בשל משבר עבודות הרכבת בשבת, הודיע אמש שר הפנים, דרעי על ביטול מסיבת העיתונאים עד להודעה אחרת וציין כי גם הדיון שתוכנן להיערך בממשלה על הרפורמה- יערך במועד אחר.

"זה לא הזמן המתאים בשביל אירוע כזה", אמר גורם שמקורב לנושא בשיחה עם "גלובס": "בזמן שהקואליציה נמצאת במשבר, ושר הבריאות מתפטר מתפקידו בגלל השבת - אי-אפשר לעשות מסיבת עיתונאים ולחגוג רפורמה כזאת כפי שראוי וצריך לחגוג אותה, שכן מדובר בבשורה של ממש. שום דבר לא בוער: שר הפנים וראש הממשלה מתואמים, וכנראה בשבועות הקרובים הרפורמה תובא לאישור הממשלה ואחריה- תתקיים גם מסיבת עיתונאים".

גורמים במשרד הפנים אישרו ל"גלובס" כי חרף התקדמות משמעותית בניסיון להשיג הסכמות נרחבות בקרב משרדי הממשלה השונים לרפורמה, עדיין קיימות הסתייגויות מצד כמה משרדים למהלך זה. הגורמים העריכו כי מדובר ב"עניינים פתירים" ובניסיון של חלק מן הגורמים לייצר מסביב לרפורמה "משבר של הרגע האחרון".

במרכז הרפורמה שמגבש משרד הפנים, מעבר לרישוי עסקים דיפרנציאלי, כך שבתי עסק שמוגדרים ככאלה שמהווים רמת סיכון נמוכה או בינונית- יוכלו לקבל רישיונות עסק בהליכים מקוצרים וזאת בהתבסס על הצהרות שיחתמו בעליהם במעמד של עורכי דין. בכל הקשור לרישיונות עסק לעסקים שמהווים רמת סיכון גבוהה- הליכי הרישוי יישארו בשלב זה כמות שהם.

לצד הרפורמה שמקדם משרד הפנים, פורום 15 הרשויות המקומיות הגדולות מקדם הצעה משלו ולפיה רישיונות עסק יינתנו לצמיתות. בהצעה זו תומך גם מרכז השלטון המקומי.