שני חוזים מסחריים חדשים לקולפלנט; המניה זינקה בכ-15%

ההסכם הראשון הוא לדיו הביולוגי, והשני להפצה ביוון ובקפריסין של מוצר לטיפול בפצעים

חברת קולפלנט , המייצרת מוצרים שונים המבוססים על קולגן שאותו היא מפיקה מעלי טבק, הודיעה על שני הסכמים מסחריים לשני מוצרים שונים בפיתוחה. בעקבות ההודעה עלתה היום (ג') מניית החברה בכ-15%, והיא נסחרת לפי שווי של 94 מיליון שקל. בעלי המניות הגדולים בקולפלנט הם קרן אלפא קפיטל של מרטין שלאף, ועמי שגיא (אביו של טדי שגיא).

ההסכם הראשון הוא לדיו הביולוגי של החברה, המשמש כפיגום לבנייה של איברים מלאכותיים. המוצרים עצמם עדיין רחוקים מן השוק, אך החברה כבר קיבלה הזמנה בהיקף של מאות אלפי דולרים מחברה המייצרת את האיברים המלאכותיים, חברה ביוטכנולוגית גדולה. קולפלנט תספק את הסחורה בשני שלבים, הראשון מיד והשני באמצע 2018.

זוהי ההזמנה השנייה המתקבלת עבור מוצרי הדיו הביולוגי של החברה בתקופה של כחודשיים, ושתיהן מגיעות מחברות המפתחות את האיברים המלאכותיים. המוצרים האלה, כאמור, עדיין אינם משווקים, ועד שיגיעו לכל הפחות לניסויים קליניים מתקדמים, לא יניבו העסקאות הללו סכומים גבוהים בהרבה מאלה שהניבו העסקאות הנוכחיות. אולם, אם בעתיד המוצרים יגיעו לשוק, ואם החברות ימצאו את הדיו הביולוגי של קולפלנט כרכיב משביע רצון במוצרים, תוכל קולפלנט ליהנות מחלקה במוצרים הללו מבלי שתצטרך לעסוק בפעילות שיווק עבורם בעצמה.

עוד הודיעה קולפלנט, כי חתמה על הסכם הפצה ביוון ובקפריסין, סביב מוצר שכבר משווק בשוק האירופי, מוצר ה-Vergenix לטיפול בפצעים. ההסכם כולל התחייבות להזמנה ראשונה, אך בסכום שאינו מהותי לפעילותה של החברה. למוצר כבר יש הסכמי שיווק בהולנד ובטורקיה, וקולפלנט משווקת אותו בישראל.

בתשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה קולפלנט הכנסות של 716 אלף שקל, רובן דווקא ממוצר שלישי של החברה, מוצר לטיפול בפגיעות בגידים, במשווק על-ידי חברת הספורט Arthrex. קולפלנט הפסידה 14.9 מיליון שקל בתקופה זו.

קולפלנט נסחרת היום בבורסה בתל-אביב, וכן בבורסת ה-OTC בארה"ב, ולאחרונה הגישה תשקיף לשם מעבר מבורסת ה-OTC לנאסד"ק. קולפלנט הודיעה, כי בכוונתה להימחק מן המסחר בתל-אביב לאחר שתשתדרג לנאסד"ק.