מלאנוקס: "מחליטים לפי החזר השקעה ומצפים לו בקרוב"

סמנכ"ל הכספים מגיב לביקורת מצד קרן סטארבורד: "צמיחה בדאטה זו צמיחה לחברה"

מניית מלאנוקס  המשיכה לטפס השבוע בנאסד"ק. העליות בימים האחרונים במניה מגיעות על רקע הדיווח מהשבוע שעבר של הקרן האקטיביסטית סטארבורד, על כך שרכשה 10.7% ממניות מלאנוקס והפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברת הטכנולוגיה. סטארבורד טוענת שעל החברה לבחון חלופות אסטרטגיות ולייצר שיפורים תפעוליים.

עד כה, מלאנוקס לא הגיבה רשמית להצהרות סטארבורד, למעט אמירה שהיא שומרת על דיאלוג פתוח עם כל בעלי המניות שלה. אתמול התארח יעקב שולמן, סמנכ"ל הכספים של מלאנוקס, בכנס משקיעים של בנק ההשקעות קרדיט סוויס בארה"ב. שולמן נשאל האם מלאנוקס הייתה בקשר עם סטארבורד, והאם במלאנוקס סבורים שמטרות הקרן שונות מהמטרות של החברה ושל איל וולדמן, המייסד והמנכ"ל.

"למדנו על ההשקעה של סטארבורד לפני כשבוע", השיב שולמן. "אנחנו מעריכים את ההשקעה ואת ההצעות. כל הפעולות שלנו כחברה נועדו לייצר ערך לבעלי המניות. ההנהלה והדירקטוריון יבחנו כל הצעה, ויחליטו מה הדבר הטוב ביותר ליצירת ערך לבעלי המניות".

"צמיחה בדאטה זה צמיחה למלאנוקס"

אחת מהטענות של סטארבורד הייתה שיש פער גדול בין המרווחים של מלאנוקס לאלה של קבוצת ההשוואה. זאת בין היתר בשל הוצאות מו"פ גדולות יחסית. שולמן נשאל כמה מההוצאות התפעוליות של מלאנוקס הן על פיתוח מוצרים חדשים וענה שהחברה מקצה משאבים משמעותיים על מוצרים חדשים. "אנחנו מבססים את ההחלטות בכל הפרויקטים שלנו על ROI (החזר ההשקעה), ואנחנו מצפים ל-ROI מהפרויקטים הקיימים בזמן הקרוב", ציין שולמן.

מלאנוקס מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת, הכולל שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. שולמן הציג בכנס את מנועי הצמיחה של החברה ולדבריו, "ה-data צומח באופן אקספוננציאלי, וזה משקף הזדמנות למלאנוקס. מחשבים בעלי ביצועים גבוהים (HPC), מחשוב ענן, האינטרנט של הדברים, ביג דאטה, אינטליגנציה מלאכותית - כל התעשיות הללו בונות דאטה-סנטרס. על מנת להגביר את יעילותן, הן צריכות מהירות גבוהה, עיבוד מהיר יותר ואבטחה טובה יותר. למלאנוקס יש פתרון מקצה לקצה שעונה על הצרכים האלה. בשורה התחתונה, צמיחה בדאטה זה צמיחה למלאנוקס".

שולמן התייחס גם למוצר החדש שהשיקה מלאנוקס, המבוסס על טכנולוגיה שהגיעה מרכישת איזיצ'יפ לפני כשנתיים, והעריך כי יהפוך למסחרי ב-2018 ויהווה מנוע צמיחה משמעותי בעתיד.